Vi tror på att hålla det enkelt för våra kunder. Därför har vi valt WordPress som publiceringsplattform för våra informativa hemsidor.
WordPress är det mest använda administrationsverktyget (CMS) på nätet idag. Den största bidragande faktorn till WordPress framgång bottnar i användarvänligheten för dess adminstratörer. Med en marknadsandel på 60.8% så WordPress är det närmaste vi kan komma till en ”branchstandard” idag. Det är därför många väljer att köpa en hemsida byggd i WordPress idag.
Ett antal exempel på stora hemsidor som använder WordPress som plattform är:
New Yorker, BBC America, Sony Music, Best Buy, Rolling Stones m.fl.
Hur går det till att göra en WordPress-hemsida?
Man bör tänka efter när man som företag ska köpa hemsida. Många kan ta fram en hemsida i WordPress, men det är få som kan göra den riktigt lönsam. Ett led i att åstadkomma detta är att definiera hur ert företag genererar intäkter, vad ni har för målgrupp, hur er målgrupp tänker och vilka ”hinder” er målgrupp måste passera innan de är redo att bli er kund. Efter vi tagit reda på det kan vi skräddarsy hemsidan runt detta när vi jobbar med designen och paketeringen. När vi är klara med designen och den ytliga programmeringen för hemsidan så kopplar vi på WordPress som CMS. Det är via WordPress som ni sedan kan logga in i för att uppdatera och administrera er nya hemsida när den är klar.
Vi jobbar alltså inte med färdiga mallar utan vi tror på att skräddarsy våra projekt från grunden helt och hållet anpassade efter våra kunder. Genom att skräddarsy våra gränssnitt så kan vi göra det så enkelt som möjligt för er att administrera precis allt innehåll på hemsidan, utan att hemsidan i fråga kan ”gå sönder”.