Det finns en hel drös övertygande anledningar till att via webbyrån Wasabi Web välja Magento som huvudplattform för det företag som har för avsikt att bli en konkurrenskraftig spelare i den allt lukrativare digitala ekonomin. Magento är kända för sin flexibla och kompletta utformning. Det är ingen slump att globala och etablerade aktörer som Nike, Ford och Björn Borg sett fördelarna med Magento och inkorporerat plattformen som en bärande del i sin ehandelsförsäljning. Men Magentos användarvänliga och attribut baserade produktkatalog är samtidigt lika kompatibel med småföretagarens nischade behov.
Magento erbjuder användaren möjlighet att enkelt skräddarsy sin kundupplevelse genom en uppsjö av varierande teman för produktpresentation och konfiguration av diverse informationsytor. Driver ni flera butiker på olika domäner? Via Magneto kan dessa databaser samlas under samma systemparaply och hanteras manuellt i en heltäckande adminvy.
Uppföljning av försäljningsstatistik för att erövra en överblick av kundens användarbeteende är i dagens läge A & O för att skapa sig marknadsfördelar och planera framtida kampanjer. Magento samlar relevant data som redogörs i tydliga visualiseringar och kan t.ex. kombineras med Google Analytics för att producera djupgående e handelsrapporter.