Carotte
Kundcase
Carotte är en privatägd företagshub med fokus på allt som har med evenemang att göra. Med säte i Stockholm, där även det välrenommerade köket dagligen tillagar fantastisk mat, kan detta trehövdade bolag leverera det mesta inom event, catering och personal till flera delar av Sverige. Under 2019 kontaktade Carotte oss på webbyrån eftersom tiden hade hunnit ikapp deras då tre stycken hemsidor, som de nu ville smälta samman till en.
Utmaning
Under workshopen identifierade Carotte och Wasabi Web tillsammans flertalet antal mål som berörde webben på flera plan. Den nya webbplatsen skulle inte bara ranka bättre på Google och få konverteringar via Google Ads, utan även se till att Stockholmskunderna inte bara identifierade företaget med cateringverksamheten samt få en sajt som är busenkel att administrera.
Resultat
För att bemöta Carottes önskemål satte vi på Wasabi Web in det tunga artilleriet. En sitemap avlöste en SEO-analys med rekommendationer om de bästa sökorden, därefter kom ett tätt designsamarbete och produktion av sökordsoptimerad copy. Resultatet? En sprillans ny och modern WW Platform-hemsida, helt anpassad utifrån den redan satta varumärkesplattformen. Med den kom även en tydlighet av företagshubbens olika verksamhetsgrenar, starkare storytelling och en mer enhetlig närvaro på nätet. Efter lansering fortsatte samarbetet bland annat i form av hosting, Google Ads, löpande SEO-arbete och ett serviceavtal.
Besök hemsidan: Carotte.se
17%
Lägre avvisningsfrekvens sedan lansering.
623
Antal sökord som sajten rankar på totalt.
17
Antal sökord som rankar bland topp 10,
2 månader efter lansering.