Wasabi Web vinner nytt uppdrag för Taco Bar, igen!

Under 2017 fick Wasabi Web i uppdrag att producera den officiella hemsidan för Taco Bar. Nu står det klart att byrån får ett förnyat förtroende av Taco Bar och deras digitala nysatsning. Wasabi Web ska skapa en ny webb åt den populära matkedjan som är välkänd över hela landet – för deras populära texmex-mat och franchisekoncept

”Wasabi Web är stolta över att återigen fått förtroendet av Taco Bar. En kund som väljer att komma tillbaka efter x antal år för en uppdatering är alltid extra smickrande. Då vet man med säkerhet att arbetet som vi utfört är uppskattat och att vi skapat ett lyckat resultat till företaget, säger Nils Engvall, VD, Wasabi Web.

Samarbetet mellan Wasabi Web och Taco Bar startade redan 2017 och nu under 2023 har det återigen återupptagits med ett nytt uppdrag.  

Taco Bar är en matkedja som serverar texmex-mat i en härlig miljö. Det perfekta stället för att ta en öl och en matbit tillsammans med goda vänner, alternativt beställa hem mat till fredagsmyset från. Idén uppkom på Hawaii under tidiga 1980-talet, där Peter, en av grundarna, åt sin första taco. Efter han kom tillbaka hem till Stockholm blev iden till verklighet och den 5 mars 1983 slog den första restaurangen upp portarna. Gästerna strömmade in till restaurangen och snart öppnades fler restauranger i Stockholmsområdet. Sedan dess har en stor utveckling skett och numera är Taco Bar ett väletablerat varumärke och matkedja runt hela Sverige.

Det nya projektet omfattar en ny webbplats i WordPress samt fortsatt utveckling, med stöd kring SEO och drift.

”Wasabi är proffsiga, flexibla och levererade på alla punkter när de hjälpte oss ta fram en ny webb. Att de också jobbar med en egenutvecklad plattform, som både är enkel att jobba med men som vi även kan vara med och påverka, utveckla och driva framåt, gör Wasabi till ett enkelt val”, säger Rickard Rydbäck, Marketing Manager på Taco Bar i ett utlåtande.

Efter Wasabi Webs arbetsinsats och lansering av den nya webben så blev inte bara paketeringen av information och bilder förbättrad, dessutom förbättrades webbens PageSpeed. Nedan visas en mätning på den gamla respektive som var ett custom-projekt, jämfört med den nya webben byggd i WW Platform – trots att både hade en video-banner och högupplösta bilder är förbättringen på nya webben stor!

Före:

Efter:

Besök nya: Tacobar.se 

Om Wasabi Web:
Wasabi Web inriktar sig på: Webbutveckling i WordPress och Shopify , Google Ads & SEO , samt Drift och säkerhet. Byrån har under sina år arbetat med varumärken som bland annat Apollo, Vattenfall, Adapteo, Toshiba, ICA.

Wasabi Web AB drivs och ägs av Nils Engvall. I styrelsen sitter även Thomas Sonesson som är före detta ägare av Gallerix och Royal Streaming. Bolaget har uppmärksammas för sitt välgörenhetsprojekt #GeTillbaka där över 500.000 kr delats ut via stipendier till unga förebilder över hela Sverige.

Läs mer om uppdraget för Taco Bar här.

För mer information:
Nils Engvall – VD, Wasabi Web
0703 73 49 86
nils@wasabiweb.se

Nyhetsbrev

Följ vad som händer på Wasabi Web

Få uppdateringar kring vad som händer på Wasabi Web och få de senaste nyheterna direkt i inkorgen. På så sätt riskerar du inte att missa något viktigt inom digital marknadsföring, design och säkerhet.

  • Prenumerera

Obligatorisk

Flera nyheter

Utmärkelser & media

Redo att öka er digitala försäljning?


Ange era kontaktuppgifter
så kontaktar vi er så snart vi kan

Obligatoriskt
Vi använder reCaptcha för att undvika få in spam.