“Det känns såklart bra i hjärtat som Uppsalapatrioter att återigen vinna förtroendet för ett större uppdrag åt Sirius Fotboll. Tidigare har vi jobbat mycket med strategisk hjälp för digital kommunikation och support, så därför känns det extra kul att förse dem med vår huvudprodukt WW Platform – premium-webb i WordPress”, säger Nils Engvall, i ett utlåtande.
Uppdraget för 2021 bestod av helt ny hemsida för siriusfotboll.se med flera tekniskt avancerade lösningar, hjälp med SEO och fortsatt support kring drift och vidareutveckling av hemsidan samt e-handeln.
“ Wasabi Web har med sin expertis hjälpt oss att få till en mer modern och mer grafiskt tilltalande hemsida som vi tror kommer stärka vårt varumärke och öka intresset för Sirius Fotboll bland såväl befintliga som nya intressenter. Vi ser fram emot ett fortsatt gott samarbete med Wasabi och tillsammans utlovar vi fler nya funktioner på webbplatsen här framöver”, säger Viktor Johansson, kommunikatör på Sirius Fotboll i ett pressmeddelande.
Nya siriusfotboll.se i siffror:
– Antalet sidvisningar har ökat med över 2.600 %
– Konvertering ökat från knappt 600 st till drygt 23.000 st, en ökning med 3.829%
– Antalet användare har ökat med 314%
I samband med biljettsläppen inför DIF och AIK hemma.