#GeTillbaka — Lyfter unga förebilder
Kundcase
#GeTillbaka handlar om precis vad namnet antyder. När Nils Engvall, ägare av den digitala byrån Wasabi Web, startade välgörenhetsinitiativet 2015 ville man främja och belöna entreprenörsskap bland unga i Uppsala. Stipendiet arrangeras numera tillsammans med Företagarna och är sedan 2017 ett nationellt omspännande projekt där vinnaren tilldelas 25 000 kr under festligheter i Stockholms stadshus i samband med Företagargalan. Återkommande partner till stipendiet är SJ.
Utmaning
I takt med att #GeTillbaka-stipendiet växt för varje år krävdes en egen varumärkesplattform samt webbplats för projektet som skulle samla information om stipendiet, senaste nytt, omröstning samt en plats att presentera jury, nominerade, finalister och vinnare.
Resultat
Användaren möts av intresseväckande banner-video med stämningshöjande bilder från tidigare prisutdelningar. Man kan även direkt klicka sig vidare till en längre presentations-film om stipendiet som producerats av Wasabi Web. Flera upplagor av #GeTillbaka har ackompanjerats av proffsigt producerade filmproduktioner som marknadsförts med stor viral framgång i sociala medier. Sajten ger en tydlig överblick och presentation av samtliga tävlande och prisets aktuella samarbetspartners. Under aktiv tävlingsomgång kan användaren rösta på sin favorit via webbplatsen.
Besök hemsidan: getillbaka.se
10 000+
Antalet röster på getillbaka.se.
500
Antal nominerade.
1,5 miljoner
Räckvidd i antalet exponering.
550.000
SEK i stipendier som delats ut