FANN
Kundcase
FANN är experter på det du helst glömmer – ditt avlopp. Med ett tydligt fokus på miljö och funktion har man under 30 års tid erbjudit marknadens ledande avloppssystem, anpassade för alla typer av fastigheter.
FANN förfogar över ett marknadsledande produktutbud, men behövde ett digitalt lyft för att presentera sitt erbjudande. Wasabi Web fick uppdraget att ta ett helhetsgrepp för både webb och digital marknadsföring.
Utmaning
I en inledande workshop med Wasabi Web kartlades företagets främsta utmaningar och förbättringsområden. En av slutsatserna var att företaget behövde en ny varumärkesplattform som speglade produkterna och att man är ett miljöteknikföretag. Fortsatt skulle erbjudandet paketeras i en modern webb som tydligt lotsar användaren till sitt nya avlopp. Webbplatsen ska även hittas via Google, vilket kräver löpande SEO-åtgärder och contentproduktion även efter lansering.
Resultat
Genom en ny attraktiv grafisk profil, UX-inriktad design och slagkraftig copy tog Wasabi Web fram en webb som gav FANN en solidare identitet som företag. För att ge webben ytterligare lyskraft producerades video och även podcasten Avloppspodden som ger användaren fördjupad förståelse. Sajtens texter SEO-optimerades för att säkerställa att webbplatsen rankar de sökord som målgruppen verkligen söker på.
Efter lanseringen har Wasabi Web skött drift och hosting av sajten, samt gjort återkommande marketing-åtgärder i form av content markting-artiklar, Adwords-annonsering och löpande SEO-åtgärder.
Besök hemsidan: fann.se
SEO utmaning för FANN
FANN, ett företag specialiserat på avloppslösningar, mötte utmaningen att öka sin synlighet online och nå toppositioner på Google för ett stort antal sökord inom sin bransch. Målet var att säkra topplaceringar för de två primära sökorden ”trekammarbrunn” och ”enskilt avlopp”. Vår strategi inkluderade en omfattande analys av sökord, optimering av webbplatsinnehåll och strukturerad länkbyggande. Resultaten talar för sig själva:
Resultat
Genom vårt strategiska SEO-arbete har FANN inte bara uppnått imponerande placeringar för sina två viktigaste sökord, utan också säkerställt topp 3 placeringar för ytterligare 56 sökord. Denna framgång har resulterat i en betydande ökning av webbplatstrafik, förbättrad kundmedvetenhet och stärkta marknadspositioner inom avloppsbranschen. FANN är nu bättre rustade än någonsin för att nå ut till och tillgodose behoven hos sina kunder.
19%
Ökning av unika sidvisningar under Q1 2020 kontra Q1 2019.
29%
Ökning av sidvisningar Q2 2020 kontra Q2 2019.
15%
Antalet ökade konverteringar genom Adwords-annonsering under Q2 jämfört med Q1 2020