Dirac

Dirac

Kundcase

Dirac är ett svenskt bolag som agerar i hela världen och utvecklar algoritmer för att förbättra ljud. Allt ifrån bilar, Hi-Fi anläggningar till mobiler. Dirac är idag marknadsledande och har jobbat med globala varumärken BMW och exempelvis Volvo där XC90 vunnit pris för bäst ljud – powered by Dirac.

Genom att googla efter ”webbyrå” kom bolagets marknadschef i kontakt med Wasabi Web för produktionen av ny webb. Bolaget efterfrågade en modern hemsida som var enkel att uppdatera med nya funktioner och säker drift.

“Det känns kul att jobba med en innovativt Uppsala-företag som Dirac och vi är såklart glada att de valde Wasabi Web som deras webbyrå, sade marknadsansvarige Nils Engvall på Wasabi Web i ett utlåtande.

  • Modern hemsida i WordPress

Utmaning

En av utmaningarna som definierades under Wasabi Webs workshop var att hitta ett bra upplägg kring paketeringen av Dirac Live och funktioner.

Bolaget hade tidigare haft problem med krånglig administration av hemsidan, långsamma supporttider, ett CMS-verktyg som var omständigt att uppdatera samt laddningstider för hemsidans besökare som tog lång tid och påverkade rankingen på Google. Wasabi Web hade ett tydligt mål – att stärka bolagets digitala paketering med en ny modern hemsida.

Resultat

Wasabi Web fick förtroendet att producera en ny hemsida i WordPress, SEO-analys samt fortsatt drift och support.

Besök hemsidan: Live.dirac.com

  • Sökordsanalys för bättre resultat på Google
  • Säker drift med SSL-certifikat
  • Snabba laddtider
Wasabi Web hjälpte oss att bygga vår webbutik, ett stort projekt med många hårda krav. Men deras oerhört kompetenta team lyckades leverera perfekt. Nyckeln här var kommunikation. De lyssnade verkligen på våra krav.
Niklas Thorin
Chief Sales Officer, Dirac

Intresserad?

Gå i Diracs fotspår – klicka på knappen för en ny modern hemsida i WordPress, digital marknadsföring och säker drift.

Redo att öka er digitala försäljning?


Ange dinna kontaktuppgifter
så kontaktar vi dig så snart vi kan

Obligatoriskt