Dirac
Kundcase
Dirac är ett svenskt bolag som agerar i hela världen och utvecklar algoritmer för att förbättra ljud. Allt ifrån bilar, Hi-Fi anläggningar till mobiler. Dirac är idag marknadsledande och har jobbat med globala varumärken BMW och exempelvis Volvo där XC90 vunnit pris för bäst ljud – powered by Dirac.
Genom att googla efter ”webbyrå” kom bolagets marknadschef i kontakt med Wasabi Web för produktionen av ny webb. Bolaget efterfrågade en modern hemsida som var enkel att uppdatera med nya funktioner och säker drift.
“Det känns kul att jobba med en innovativt Uppsala-företag som Dirac och vi är såklart glada att de valde Wasabi Web som deras webbyrå, sade marknadsansvarige Nils Engvall på Wasabi Web i ett utlåtande.
Utmaning
En av utmaningarna som definierades under Wasabi Webs workshop var att hitta ett bra upplägg kring paketeringen av Dirac Live och funktioner.
Bolaget hade tidigare haft problem med krånglig administration av hemsidan, långsamma supporttider, ett CMS-verktyg som var omständigt att uppdatera samt laddningstider för hemsidans besökare som tog lång tid och påverkade rankingen på Google. Wasabi Web hade ett tydligt mål – att stärka bolagets digitala paketering med en ny modern hemsida.
Resultat
Wasabi Web fick förtroendet att producera en ny hemsida i WordPress, SEO-analys samt fortsatt drift och support.
Besök hemsidan: Live.dirac.com