Cajsa's Kök
Kundcase
Redan 2013 blev Cajsa’s Kök kund hos Wasabi Web. Uppdraget bestod initialt av webbproduktion och växte till ett strategiskt samarbete avseende digital marknadsföring och bollplank för samtliga digitala frågor. Under 2018 hjälpte vi företaget att ansöka om digitaliseringsstöd hos Tillväxtverket med stor framgång, vilket blev starten till den framgångsrika e-handeln för catering som uppmärksammades under det gemensamma eventet ”Ett knapptryck till fest – Den nya köpresan”. Därefter gjorde vi även ett omtag för deras WordPress-hemsida.
Utmaning
En av utmaningarna som definierades under en Wasabi Web-workshops var att hitta ett bra upplägg kring fördelning av offertförfrågningar och direktköp. Att jobba med e-handel inom catering var initialt ett rätt nytt koncept som behövde visa proof of concept innan vi kunde dra igång några större marknadsföringsinsatser via SEO och Google Ads.
En annan utmaning var att visa upp bredden i Cajsa’s erbjudande. Från finfester för kungligheter och mindre företagsevenemang för 10 personer till stora festivaler med världsartister. Balansen var hårfin och krävde stort strategiskt arbete kring paketering och hierarkin av information på det nya hemsidorna.
Resultat
Vi är stolta över vårt långa samarbete med Cajsa Johansson, känd från Kockarnas Kamp i TV4. Resultatet av arbetet med Cajsa’s Kök talar sitt tydliga språk: 60 % i ökat antal kontaktförfrågningar, 100% i ökat i antal offertförfrågningar via den säljande hemsidan i WordPress och över 1.000.000 SEK i årlig försäljning av catering efter lansering av e-handeln.
Besök hemsidan – Cajsas-kok.se
Besök webbshop – Cajsaswebbshop.se
SEO utmaning för Cajsa's Kök
Cajsa’s Kök, en välkänd aktör inom cateringbranschen i Uppsala, hade som mål att stärka sin digitala närvaro och förbättra sin sökmotorranking för att nå ut till fler kunder med sina högkvalitativa cateringlösningar. Det primära målet var att nå en förstaplacering på Google för det viktigaste sökordet ”catering Uppsala”, samt att säkra topp tre placeringar för ett antal andra relevanta sökord.
Resultat
Genom en strategiskt utformad SEO-kampanj har vi lyckats leverera imponerande resultat för Cajsa’s Kök. Vår strategi innefattade en omfattande optimering av webbplatsinnehållet, teknisk SEO-förbättring och en stark länkbyggande insats. Som ett resultat rankar nu Cajsa’s Kök på första plats för sökordet ”catering Uppsala”, vilket har lett till en markant ökning av förfrågningar och bokningar. Cajsa’s Kök står nu som det självklara valet för kunder i Uppsala som söker förstklassiga cateringlösningar för alla typer av evenemang.
Förutom det primära sökordet har vi också lyckats säkra topp tre placeringar för ytterligare 35 relevanta sökord. Här är några exempel på dessa framgångar:
60 %
Ökning av kontaktförfrågningar.
1 000 000 SEK
Försäljning i e-handel.
100 %
Ökning av offertförfrågningar.