Årets Samhällsinsats 2016 – Wasabi Web


Wasabi Web utsågs under torsdagskvällen till vinnare i utmärkelsen Årets Samhällsinsats under Företagargalan 2016 för insatserna med CSR-projektet #GeTillbaka.   

Trots tuff konkurrens med andra välgörande projekt som “För En God Sak” och “Tennis med Ama Obaida” fick webbyråns ägare Nils Engvall och Andreas Glimbrant med stolta steg bestiga scenen när vinnaren utropades under ceremonin på Uppsala Slott.

Nomineringen från juryn löd:

“Årets vinnare är ett företag med ett långsiktigt engagemang i framtiden för våra unga företagare i Uppsala. Vinnaren har skapat och bidrar till ett sätt som visar vägen för nya företagare som får möjligheten till både råd och stöttning att ta sitt företagande till nästa nivå. Företaget är dessutom en lokal förebild i driften av sitt eget företag där en stark personalpolitik och laganda syns. Vinnaren är samtidigt ett föredöme då de visar att de som ungt företag vill satsa och skapa ännu fler unga företag genom att #GeTillbaka.”

Nils passade på att ta tillfället i akt och tacka alla inblandade som gjort utmärkelsen möjlig:

“Kärlek till alla kunder, partners och medarbetare genom åren som gjort denna resa möjlig. Tack för att ni har funnits här och för er betydelse ni haft för Wasabi Web. Vi är ingenting utan er. Vi kommer fortsätta kämpa och göra allt vi kan för att bibehålla ert förtroende och visa vår lojalitet.  “

Som det framgår i nomineringsvideon ovan var webbyrån också en av kandidaterna i kategorin “Årets Komet”. I den klassen drog dock värdiga vinnaren Kitchentime det längsta strået på årets gala. Vi kan även stolt konstatera att Olink, som Wasabi Web för tillfället utvecklar en ny sajt för, fick ta emot pris för Årets Innovation.

Blogginlägg skrivet av: Pär Brolin – Copywriter, Wasabi Web

Google Rating
4.8
Bli kontaktad