suhshi

Wasabi Web presenterar

Sushi Yama

wordpress webbyrå

Sushi Yama

Kundcase

Sushi Yama grundades 2008 och är idag Sveriges största restaurangkedja inom kategorin sushi. För närvarande har verksamheten ett sextiotal restauranger runtom i Sverige och en egen restaurangskola för internutbildning i Stockholm.

Bland ett tiotal byråer som var med och pitchade gick Wasabi Web vidare för slutpitch mot två andra byråer från Stockholm. Där uppdraget alltså tillföll den Uppsalabaserade byrån Wasabi Web.

Utmaning

Några utmaningar som skulle tacklas innan projektet var exempelvis att upprätta en PinMeTo-koppling för samtliga unika restaurangsidor med aktuell information om varje enhet. Detta för att snabbt kunna lokalisera en restaurang nära användaren.

Vi behövde också lista ut hur vi smidigt kunde integrera och paketera Yama Papers i ett redaktionellt flöde. Det viktiga här var att bevara Yama Papers lyxiga magasinskänsla. En annan viktig punkt var att matcha Sushi Yamas starka tillväxtresa genom produktion av nya och unika SEO-optimerade restaurangsidor. Integrera helt ny grafisk profil/Brand Book i webbdesign.

Untitled design

Lösning

Wasabi Web definierade en tydlig målsättning – att stärka bolagets paketering genom produktion av en ny webb i WordPress som genererar mer trafik och var redo för Sushi Yamas stundande expansion och ansiktslyft. Utöver detta ville vi göra det enklare för användaren att hitta respektive restaurang inom sushikedjan i hela Sverige och byggde därför en överskådlig och sökbar lista med filtrering som visar vilka enheter som har hemkörning respektive servering.

Resultat

Resultaten talar för sig själva – ni är välkomna att ta en titt på Sushi Yamas nya webbplats. En fräsch layout som speglar Sushi Yamas varumärke. Mörka färger som kontrasterar mot en ljus bakrund, precis som sjögräs mot ris, betonar relationen mellan produkt och design. Elegant, modernt och uppfriskande design går i linje med Sushi Yamas varumärke.

Vi har även vidareutvecklat Sushi Yamas eget tidningsmagasin, Yama Paper, och givit sektionen en egen stark identitet . En mer artikelfokuserad variant till skillnad från deras tidigare mer  pappersliknande layout. Här har vi integrerat Yama Paper till den huvudsakliga webben och  presenterat det som lättlästa artiklar för den inspirerade och nyfikna användaren. Tillgängligheten av artiklarna visar på syfte och mening i varje steg av den nya webben. Blandningen av skandinavisk design med högkvalitativa asiatiska rätter har skapat en hemsida som levererar både känslan av modernitet.

Besök hemsidan – SushiYama.se
Mer info – Läs här

60

Antal sushirestauranger:

400 +

Antal anställda

31

Antalet orter Sushi Yama finns på.

Danny Barsoum Sushi Yama
"För det arbetet och för vår fortsatta utveckling på webben så känns samarbetet med Wasabi Web klockrent."
Danny Barsoum
Chief Brand Officer på Sushi Yama

Intresserad?

Klicka nedan för att få kontakt med vår webbyrå om motsvarande produktion som Sushi Yama.

Utmärkelser & Media

Redo att öka er digitala försäljning?


Ange era kontaktuppgifter så kontaktar vi er så snart vi kan.

Obligatorisk