Wasabi Web vinner uppdrag för Sushi Yama – Sveriges största sushikedja.

Danny Barsoum, Chief Brand Officer på Sushi Yama, Nils Engvall, ägare av Wasabi Web - pressbild
Sveriges största sushikedja, Sushi Yama, gör stora satsningar i sitt koncept och tar därför hjälp av prisbelönade webbyrån Wasabi Web som vann upphandlingen att bli helhetsleverantör av SEO, webb och drift för nya sushiyama.se efter en lång och tuff upphandlingsprocess.

“Känns väldigt kul att vinna förtroendet och att inom kort presentera en en ny webb för Sveriges starkaste sushikedja. Vi ser fram emot att lansera vår produkt och stärka bolaget med deras digitala satsning. Att Wasabi och Sushi Yama redan hör ihop är såklart lite extra kul”, säger Nils Engvall, VD på Wasabi Web i ett utlåtande.

Bland ett tiotal byråer som var med och pitchade gick Wasabi Web vidare för slutpitch mot två andra byråer från Stockholm. Där uppdraget alltså gick till den Uppsalabaserade byrån Wasabi Web.

Wasabi <3 Sushi. Självklart.

“Ett samarbete med Wasabi Web föll sig väldigt naturligt i och med att vi eftersökte en partner som är digital och modern i sitt DNA och vi gillade det som Wasabi gjort sedan tidigare inom vår bransch. En huvudsaklig strategi för oss är att digitalisera Sushi Yama, både för att möta gästen och för att bredda vårt erbjudande. Ett steg i det arbetet är att lansera en ny webbsida, med ett helhetsgrepp kopplad till vår profil underbyggd av strategi. För det arbetet och för vår fortsatta utveckling på webben så känns samarbetet med Wasabi Web klockrent, säger Danny Barsoum, Chief Brand Officer på Sushi Yama, i ett pressmeddelande.

Screenshot 2021-10-13 at 16.57.33

Gamla sushiyama.se

Screenshot 2021-10-13 at 16.58.25

Gamla sushiyama.se: 25 % page speed
(Källa: Google Insights)

Screenshot 2021-10-21 at 09.35.05

Nya SushiYama.se – 99 % i Page-speed
(Källa: Google Insights)

Ny hemsida i WordPress, SEO, Paketering, Drift och Support

Webbplatsen är startskottet för en strömlinjeformad strategi för sociala medier och digital marknadsföring som går i linje med restaurangernas nya inredning. Uppdraget för Wasabi Web består av SEO, Copy-arbete, Webb i WordPress, samt Drift och Support och sträcker sig över minst tre år. Den nya hemsidan planeras att lanseras i Augusti.

 

wasabi web vinner sushi yama

Om Sushi Yama
Sushi Yama grundades 2008 och är idag Sveriges största restaurangkedja inom kategorin sushi. För närvarande har verksamheten ett femtiotal restauranger runtom i Sverige och en egen restaurangskola för internutbildning i Stockholm. De närmaste 5 åren är planen att växa med ytterligare 150 restauranger. Med ställningen som Nordens första ASC- och MSC-certifierade sushikedja så bildar Sushi Yama en symbios av hållbarhet, kvalitet, ett spektra av smaker och sushi i Skandinavisk tappning.

Besök den nya hemsidan producerad av Wasabi Web:
SushiYama.se

Läs mer om caset:
Sushi Yama


Om Wasabi Web

Wasabi Web AB är en digital helhets-byrå som grundades 2012 och ägs sin helhet av Nils Engvall.
Byrån har under åren vunnit uppdrag åt varumärken som ICA, Toshiba, Philips, Taco Bar, samt prisats i utmärkelser som en av Sveriges mest lönsamma byråer, DI Gasell (x2) och Årets Unga Företagare i Sverige.

I styrelsen sitter även Thomas Sonesson, (fd ägare av Gallerix, Swedish Tonic, samt Royal Streaming ihop med Klarna-grundaren Niklas Adelberth och Gustav Nordlindh).

För mer information:
Nils Engvall – CEO, Wasabi Web
0703 73 49 86, nils@wasabiweb.se

Nyhetsbrev

Följ vad som händer på Wasabi Web

Få uppdateringar kring vad som händer på Wasabi Web och få de senaste nyheterna direkt i inkorgen. På så sätt riskerar du inte att missa något viktigt inom digital marknadsföring, design och säkerhet.

  • Prenumerera

Obligatorisk

Flera nyheter

Utmärkelser & media

Redo att öka er digitala försäljning?


Ange era kontaktuppgifter
så kontaktar vi er så snart vi kan

Obligatoriskt
Vi använder reCaptcha för att undvika få in spam.