Solabacke
Kundcase
Solabacke har idag blivit ett namn starkt förankrat bland Uppsalaborna och förknippas med hälsa och välbefinnande. Solabacke tog plats i solarievärlden 2015 och har idag byggt ut sin till verksamhet till att också erbjuda infraröd bastu och kallbad – allt du behöver för att må bra. Solabacke är en riktig solskenshistoria där två unga killar utan erfarenhet idag strålar starkare än själva solen.
Utmaning
Några utmaningar som Solabacke stod inför var hur man skulle få ökad synlighet på webben genom Google Ads och på så vis få in fler förstagångsbesökare. Det fanns också ett behov att utvidga verksamheten och nå en ny kundkrets i Stockholmsområdet. En önskan från Solabacke var att webben skulle förmedla samma känsla som finns på plats i den fysiska lokalen. Wasabi Web stod inför utmaningen att se över webben och paketera tillgängliga erbjudanden och hitta en passande tonalitet som också utgick ifrån ett SEO-tänk.
Solabacke lösning
Wasabi Web såg till att förbättra och förenkla kundresan på Solabackes webb genom att paketera olika tjänster och upplevelser som erbjuds. Wasabi såg också till att skapa en mer modern och strukturerad design på webben med nya funktioner som efterfrågats. Med funktioner som en Spotify-modul och anpassade nyckeltal skapades en trendig och aktuell webb. Solabackes grafiska profil och visuella manér anpassades efter grundarna själva för att förmedla samma känsla på webben som man får på plats.
Resultat
Wasabi Webs arbete med att optimera Solabackes webb med kundupplevelsen i fokus har genererat i ökad trafik och konverteringar. Wasabi Web har gjort grundliga SEO-analyser samt skapat kampanjer i Google Ads som genererat ökad synlighet för Solabacke på webben. Det absolut viktigaste resultatet som Solabacke har fått, är att deras varumärke och grafiska profil på webben nu speglar samma känsla som man möts av på plats. En sammansatt känsla av kärlek, omsorg och good vibes.