Mielindgruppen
Kundcase
Mielindgruppen är ett koncernbolag som driver flera helägda frisörsalonger och har god erfarenhet av att utveckla team och medarbetare. De investerar i företag för att de ska växa och utvecklas, både i verksamheten och i ett aktivt medarbetarskap. De fyra Uppsala-salongerna Choices, FRANS Hår och Stil, BOSSES Hår och Styling samt Barber and Babes är de som ingår i Mielindgruppen.
Utmaning
Utmaningen var med väldigt liten budget generera tydliga och mätbara resultat med försäljning och uträknad ROI för koncernens respektive enheter, som likt många andra i samma bransch haft det lite kämpigt efter pandemin.
Lösning Mielindgruppen
Under 2022 vann Uppsala-byrån Wasabi Web uppdraget för att skapa en samlad kampanj i Google Ads för koncernen Mielindgruppens frisörsalonger i Uppsala. Kampanjen pågick under en månad, under tidsperioden publicerade Wasabi Web effektiva Google-annonser till salongernas hemsidor.
Resultat
Resultatet talar för sig själv, med ett totalt spenderade av Mielindgruppen på 19 400 kr i annonsbudget, detta genererande 8 994 antal klick på boka-knappen. Insatsens resultat landade på värdet 1.551 120 kr och ROI på 7 995 %, trafiken har pekats och genererat försäljning på deras webbplatser.
Besök gärna Mielindgruppens webbplatser som Wasabi Web producerat:
+8 994
Klick på boka-knappen
1.551 120 kr
Kampanj värde
+7 995%
ROI