Mäklarcentrum
Kundcase
Mäklarcentrum är mäklarfirman för den som går i köp- eller säljtankar i Heby kommun, men de räds inte heller för att arbeta med fastigheter i Uppsala. För att de skulle kunna göra bättre affärer för sina kunder behövde de en bättre hemsida och vände sig då till Wasabi Web. De behövde helt enkelt fräscha ögon och nya idéer hur de skulle presentera sig online. Självklart ville vi på webbyrån vara med på resan och bokade in en workshop.
Utmaning
Förutom att vi gör det tydligare att Mäklarcentrum är proffs på det de gör och kan varenda kvadratmeter i Heby, ville vi även bemöta främst två andra utmaningar på webben: behandla besiktningsregler på ett tydligare sätt och komma på en strategi för att få in nya kunder. Lösningen stavades WW Platform med lite extra Wasabi Web-strössel på toppen.
Resultat
Vi ordnar med allt och ger alltid 100%. Det blev den nya devisen på Mäklarcentrums nya webbplats byggd i WordPress, och förmedlades med både ord och siffror. Tack vare en tydlig sidstruktur, även kallad sitemap, flertalet sökordsoptimerade sidor copy och en klok användning av företagets vackra bilder är hemsidan idag mycket mer tilltalande och maximerad för att även nya kunder ska kunna hitta dit, bara genom att söka på Google. Nyckeltalen nedan talar sitt tydliga språk. Tack vare detta, och en smidig koppling för att på ett enkelt sätt kunna visa upp alla objekt till salu, visar Mäklarcentrum numera besökarna vad de själva redan visste: att de är Heby kommuns främsta mäklarfirma.
Besök hemsidan: Mäklarcentrum.se
37%
lägre avvisningsfrekvens sedan lansering.
11%
ökning av sidvisningar sedan lansering.
14%
fler nya användare sedan lansering.