Wasabi Web presenterar

BLL

BLL

Kundcase

BLL grundades 2020 och är en modern och serviceinriktad partnern inom tredjepartslogistik. Med baser i Båstad, Ljungby, Värnamo och Vaggeryd är BLL strategiskt placerade mitt i Sveriges logistiknav. Med entreprenörer med mångårig erfarenhet från olika branscher i spetsen, har bolaget en bred kunskap och förståelse för de utmaningar och möjligheter som verksamheter möter inom lager, logistik och transport. Vi på Wasabi Web är glada över att få vara en del av deras framgångsresa och att stödja dem med våra tjänster och expertis.

Utmaning

BLLs förväntan på projektet var att skapa en digital grund som både är enkel att komma igång med och kan växa och skalas upp med tiden. Målet var bland annat att öka synligheten och därigenom locka fler kunder och öka antalet kundförfrågningar, vilket kan mätas i antal leads. Webbplatsen ska fungera som ett skyltfönster och symbolisera företagets snabbhet, flexibilitet och omfattande lagerverksamhet. De vill lyfta fram företagets styrkor och även dess mjuka värden för att skapa en personlig touch. Webben ska också användas för att locka nya medarbetare och leda in rätt kompetens till företaget.

BLL

Lösning

Genom att etablera en tydlig grund för BLL, inklusive en snygg paketering av deras tjänster och använda relevanta sökord som återspeglar kundernas behov, skapas de optimala förutsättningarna från första stund. Dessutom inkluderar lösningen en karriärsida som ger insikt i företagets arbetskultur och miljö för att inspirera potentiella medarbetare. För att öka trafiken till webbplatsen och locka högkvalitativa leads kombinerar vi långsiktig SEO med snabbverkande Google Ads. Vi lät kundernas egna berättelser tala för sig själva genom testimonials som bygger på trovärdiga recensioner. Genom en tydlig strategi för att maximera synligheten har vi utvecklat en redaktionell plan, särskilt inriktad mot sociala medier, för att främja arbetsgivarvarumärket ytterligare.

Resultat

Resultatet av den tidigare nämnda lösningen ökar synligheten och attraktiviteten för BLL. Genom en effektiv användning av SEO och Google Ads blir webbplatsen mer lättillgänglig, vilket leder till att uppnå de tidigare utmaningarna. Den strategiska närvaron i sociala medier främjar arbetsgivarvarumärket och attraherar nya talanger. Slutligen har arbetet stärkt BLL:s position på marknaden och företaget är nu påväg mot nya framgångar.

Intresserad?

Klicka nedan för att kontakta webbyrån Wasabi Web för att skapa motsvarande produktion som Gazella.

Utmärkelser & media

Redo att öka er digitala försäljning?


Ange era kontaktuppgifter
så kontaktar vi er så snart vi kan

Obligatoriskt