Adapteo
Kundcase
“Det känns kul att jobba med Adapteo då de har en fin värderingsgrund och vi är såklart hedrade att de valde Wasabi Web som deras webbyrå, sade marknadsansvarige Nils Engvall på Wasabi Web i ett utlåtande.
Utmaning
En av utmaningarna som definierades under Wasabi Webs workshop var att Adapteo hade 7 st olika språk som behövde finnas på hemsidan.
Bolaget hade även tidigare haft problem med mätning av sin trafik på hemsidan samt positioner på Google. Wasabi Web hade ett tydligt mål – att stärka bolagets paketering med en ny internationell hemsida i WordPress med en enklare administration och säkrare drift.
Lösning
Första steget i samarbetet var att färdigställa den nya hemsidan för Adapteo. Efter förstudien insåg vi tidigt att Adapteo hade bekymmer med tidskrävande administration pga att olika marknader hade olika rutiner och landningssidor. Därför togs beslutet att prioritera över resurser till en homogen lösning för samtliga marknader – WW Platform.
Resultat
Under q3 2020 blev det klart att det hårda arbetet givit resultat med en ökning på mobiltrafik på över 70%. Utöver detta producerades även nya funktioner i WW Platform för att visa nyckeltal för koncernen samt att hemsidan nominerats med priser för sin design.
8
Antal marknader
538
Antal anställda