1. YITH WooCommerce Wishlist
Det är bra för användarvänligheten att de kan lägga till en vara i önskelistan. Ibland vill man bara kolla runt och har kanske inte råd att köpa något för tillfället, om man hittar något så är det lätt att glömma bort det men om man kan lägga till den i en önskelista är det troligare att man kommer tillbaka och köper varan.
2. Yoast WooCommerce SEO Plugin
Om du vill att din webbshop ska komma högt I sökresultaten så är detta bra. Folk Googlar allt mer så därför är det bra att hamna högt upp på resultatet. Det innebär fler kunder.
3. WooCommerce Multilingual
Om man vill ha webbshopen på flera olika språk. Alla länder blir alltmer flerspråkiga och då kan detta vara viktigt att nå ut till alla. Jag tycker att en webbshop ska ha minst två språk, modersmålet och engelska.
Det här är tre bra plugin man kan använda till WooCommerce för en bättre webbshop.
Att tänka på när du ska skaffa en webbshop
Flera betalningsmetoder samt fraktalternativ
Det här tycker jag är en viktig del i att skaffa en webbshop. Som kund vill man kunna välja mellan olika alternativ när man ska betala det man köpt. WooCommerce stödjer t.ex. Klarna och Paypal. När det gäller fraktalternativ så finns de att välja bl.a. fraktkostnad efter vikt/antal varor, fast kostnad eller gratis frakt.
Hastighet
När det kommer till en webbshop så är det oftast mycket information som t.ex. bilder och texter vilket gör att hastighet är viktigt. Om en kund kommer in till en snabb sida är de nöjda, men om sidan laddar segt så kommer kunden inte vara nöjd och kanske inte komma tillbaka. Så lägg ner lite extra på hastighet eller be din webbyrå göra det.
Nöjda kunder
Det är väl ganska självklart att man vill ha nöjda kunder. Men vad kan du göra för att kunderna ska vara nöjda? Om du har en webbshop så kan de vara viktigt att skicka ut nyhetsbrev till de kunder som vill ha det samt skicka med lite rabattkoder så de kommer tillbaka och handlar. Om kunder har skrivit recensioner så visa upp dom. Det ger förtroende till företaget och kommer ge dig nöjda kunder.