Wasabi Web närvarade på Conversion Jam 2013

  • Nyhet
  • Lästid: 4 minuter
conversionjam1

Tidigare i september så hade vi på webbyrån det absoluta nöjet att närvara på Sveriges främsta konferens inom konverteringsoptimering – Conversion Jam #3.

Under konferensen närvarade vi på föreläsningar från bland annat:

  • Brian Massey – Med en föreläsning om hur man skriver säljande Copy-text som genererar intäkter på webben.
  • Nathalie Nahai – Med en oerhört spännande föreläsning om psykologi och beteendevetenskap. Föreläsningens tema var hur internationella företag kan och bör anpassa sin konverteringsstrategi baserat på geografi, dess målgrupper och kultur. Väldigt lärorikt!
  • Samt ett par väldigt intressanta case-studies från bl a Fyndiq, Service Finder, IDG och Tictail.

Utöver detta fick vi även chansen att testa Eye-tracking, dvs när man får chansen att “filma” hur besökarens ögon rör sig på olika webbplatser.

conversionjam1

Conversion Jam #3 i fullt ös på Marriot Courtyard i Stockholm.

Conversion-Jam-i-Stockholm-folder-979x1024

Warning! – Content can improve your Conversion Rate dramatically

Vi vill tacka företaget Conversionista som står bakom eventet för en oerhört inspirerande och lärorik utbildningsdag. Konferensen gav oss webbyrån mycket bra kunskap och idéer om hur vi kan hjälpa våra kunder att nå ännu bättre resultat på webben. Taggade, bättre, och smartare än någonsin är vi nu redo för vår utmaning: Att öka konverteringen för samtliga av byråns kunder!

Är även DU intresserad om hur vi kan öka dina intäkter på webben?

Kontakta oss på webbyrån via något av formulären så återkopplar vi så snart vi kan!

Med vänlig hälsning – Personalen på webbyrån Wasabi Web i Uppsala

Redo att öka er digitala försäljning?


Ange dina kontaktuppgifter
så kontaktar vi dig så snart vi kan

Obligatoriskt