Styrelseordförande av Wasabi Web, Thomas Sonesson talar ut

  • Nyhet
  • Lästid: 5 minuter
Wasabi-Web-Break-IT-Thomas-Sonesson-styrelseordforande-Nils-Engvall-Tomas-Sweijer-Andreas-Glimbrant-12-1024x944

Ett spännande bolag tar nästa steg. Sedan ett drygt år har jag varit engagerad i Wasabi Web. Ett bolag som har fått mycket media och uppmärksamhet för sina projekt med kända varumärken och engagemang. Dels är jag aktiv som ordförande i bolagets styrelse, men i första hand som ett bollplank till ägarna och delaktig i bolagets affärsutveckling.

Wasabi är ett av de mest spännande bolagen jag är engagerad i. Orsaken är till största delen entreprenörerna bakom företaget – Nils och Andreas. Visst är Wasabi ett extremt lovande företag med potential. Men den allra viktigaste orsaken till mitt engagemang är helt klart de drivna entreprenörerna.

Andreas-Glimbrant-Thomas-Sonesson-Tomas-Sweijer-Nils-Engvall-Wasabi-Web-Gallerix-Kinnarps-1024x685

Andreas Glimbrant, VD, Thomas Sonesson, Styrelseordförande, Tomas Sweijer och Nils Engvall, Marknadsansvarig – Wasabi Web

När ett företag växer snabbt dyker det ofta upp flaskhalsar. Det är vid såna tillfällen det krävs extra mycket av de inblandade. Under början av 2016 identifierade vi ett antal områden som blivit utmanande pga den snabba tillväxten. Något som ledde till ett väldigt engagerande arbete för att lösa problem och hitta rätt väg framåt. Vi har haft en fortsatt stark tillväxt, samtidigt som vi byggt en stabil organisation, och går nu mot ett 2017 där vi går från snabb tillväxt till fokus på ännu starkare leverans och kvalitét.

Det har varit imponerande att se hur konstruktivt och fokuserat arbetet har genomförts. Det är sällan man ser hur beslutsamt förändringar kan ske och vad det lett till på så kort tid. Idag är Wasabis kärna fortfarande densamma, men mindre lönsamma delar har tagits bort och fokus ligger på det man är bäst på. Allt med kundens resultat i fokus som är bolagets DNA.

Wasabi-Web-digital-byra-produkter-1024x852

När man haft en intensiv period bakom sig och löst de utmaningar man haft är bolaget ofta betydligt starkare och man får en helt annan utväxling på sitt fortsatta arbete där man då skapar en expontentiell tillväxt. Jag hoppas få vara en aktiv del av detta spännande bolag under lång tid framöver och ser med spänning och optimism fram emot de kommande åren.

/  Thomas Sonesson – Styrelseordförande, Wasabi Web – 17/8 2017.

Thomas Sonesson:
– Tidigare huvudägare av franchise-kedjan Gallerix.
– Styrelseproffs i bolag som Kinnarps och Ica Kvantum.
– Ägare av bolag som Royal Streaming, The Friendly Swede och EGBS.
– Engagerad i Wasabi Web sedan 2014 i CSR-projektet #GeTillbaka
– Styrelseordförande i Wasabi Web sedan 2016.

Favoritcitat:
“Alla kan inte vara bäst, men alla kan göra sitt bästa”.

Redo att öka er digitala försäljning?


Ange dina kontaktuppgifter
så kontaktar vi dig så snart vi kan

Obligatoriskt