Uppdraget för 2018 består av Sirius Fotbolls ehandel för merchandise, förvaltning av siriusfotboll.se och strategisk hjälp för digital marknadsföring och modernisera den digitala kommunikation inom organisationen. Den nya webbshoppen går att besöka på https://siriusshopen.se/
“Vi är riktigt noggranna gällande partners då vi med små resurser alltid vill och behöver åstadkomma något extra bra. Det handlar om att hitta samarbetspartners som förstår dynamiken i en sk. hybridorganisation. Våra mest framgångsrika koncept är sprunget ur just såna samarbeten och vi ser att Wasabi definitivt har den kapaciteten och förståelsen. Vidare har vi en gemensam värdegrund i att driva sociala engagemang för Uppsalas ungdomar där våra projekt kommer att lyfta varandra. Vi är väldigt glada att kunna presentera samarbetet”, säger Cilla Fischer, marknadsansvarig på Sirius Fotboll i ett pressmeddelande.
Om Sirius Fotboll:
Sirius Fotboll är en stabil förening med lång historia och ett av regionens mest välkända varumärken. I över 100 år har klubben skapat mötesplatser för unga och gamla. Barn utvecklas i ungdomsverksamheten, elitfotbollsspelare utbildas i den certifierade akademin, ungdomar i utsatta områden sysselsätts via Gränslös Fotboll och i Allsvenskan är Sirius Fotboll en av Uppsalas största eventarrangörer med över 75.000 besökare på Studenternas IP.
För mer information om uppdraget:
Nils Engvall – Marknadsansvarig, Wasabi Web
0703 73 49 86
nils@wasabiweb.se