Läs om webbyråns delägare Nils Engvalls personliga resa i Uppsala!

  • Nyhet
  • Lästid: 3 minuter
Nils-Engvall-Wasabi-Web-Upsalia

Vägen till ett lyckat entreprenörskap är långt ifrån en dans på rosor. Det kan webbyrån Wasabi Webs ena delägarhalva Nils Engvall intyga. Nu ger magasinet Upsalia i form av ett längre reportage en intressant inblick i hur Nils tillsammans med vännen Andreas Glimbrant skapade den klarast lysande stjärnan på Sveriges webbyråhimmel. 

Inte mindre än 12 sidor (t.o.m. 13, om man räknar med framsidan ovan) tillägnar Upsalia – ett högkvalitativt magasin som tar tempen på Uppsala City:s främsta budbärare och ges ut av Uppsala City – att berätta historien om grabben från Vingåker som under uppväxtåren av omgivningen inte spåddes den karriär som den drivna företagsägare han är idag. Just att ta sig i kragen och att skaka av sig begränsande roller som numera skaver är något som Nils utvecklar i sitt öppenhjärtiga samtal med skribenten Frida Norén.

Uppsala – perfekt arena för innovationskraft

Upsalias val att använda Nils som framsidestoff bekräftar att Uppsalavimmels jury var inne på rätt spår när de tidigare under året utnämnde 24-åringen till en av Uppsalas 30 profilstarkaste personer under 30 år. En position som Nils med största sannolikhet kommer försvara med stolthet även framöver. Nils återkommer gång på gång i intervjun till sin kärlek till Uppsala och vilka fördelar som företagare det medföljer att verka i stadens rika näringsliv.

I övrigt berör reportaget självfallet även framgångssagan Wasabi Web och dess rekordartade utveckling från liten källarbelägen byrå till att bli den snabbast växande webbyrån i Sverige sett till tillväxt och lönsamhet, Nils bästa vattenhål Uppsalas nöjesutbud och fem avgörande tips att betänka för den som vill starta eget.

Läs hela intervjun här!

Blogginlägg skrivet av: Pär Brolin.

Redo att öka er digitala försäljning?


Ange dina kontaktuppgifter
så kontaktar vi dig så snart vi kan

Obligatoriskt