Wisby Strand är en del av Mister French Gruppen och en stor kongressanläggning som är belägen i hjärtat av Visby. Det är nu officiellt att Wisby Strand har lanserat sin nya webbplats tillsammans med den prisbelönade webbyrån Wasabi Web i spetsen, som tidigare under året vann uppdraget. Den nya webben ska nu förstärka verksamhetens digitala närvaro och ta en av Nordens främsta anläggningar för kongresser till nya framgångar.
”Det är ärofyllt att få förtroendet av Mister French Gruppen att vara med och förstärka Wisby Strands digitala position på marknaden. Från den inledande Workshopen av projektet har vi haft ett gott samarbete och mycket idéer på hur vi tillsammans ska lyckas ta verksamheten till nästa nivå. Med hjälp av en smart paketering av den nya webben och effektiva strategier för den digitala marknadsföringen har vi nu rott projektet i land. Vi ser fram emot fortsatt gott samarbete!”, säger Nils Engvall, CEO och ägare av Wasabi Web, i ett utlåtande.
Wisby Strand blev utsedda i TUR-mässan 2010 till Nordens mest inspirerande mötesplats. Det har numera blivit en populär mötesplats i Visby för att boka in konferenser, möten, mässor och framförallt stora bokningar för kongresser. Wisby Strand har även en välkänd resturang där närodlad mat står i första rummet. Anläggningen är öppen för bokningar både för både små och stora sammankomster, under årets alla dagar. Verksamheten har också hotellrum för övernattande gäster och kan erbjuda olika tjänster för att stödja arrangemang, såsom catering och teknisk utrustning – allt för att skapa en smidig helhetsupplevelse.
Slutresultatet av projektet har resulterat i en ny webbplats designad i Wasabi Webs egna produkt WW Platform, digitala marknadsföringsinsatser som bland annat innefattat SEO-optimering samt ett långsiktigt arbete med löpande stöd och drift.