Ge din webbsida liv med rörligt innehåll

Vi är väldigt stolta över att få vara med och bidra till att locka turister till vackra Uppsala genom att ha skapat Destination Uppsalas nya webbsida. När Destination Uppsala kontaktade webbyrån Wasabi Web och ville göra om sin hemsida stod innehållet i centrum. Som turistbyrå är det extra viktigt att ha bra content som kan skapa intresse för Uppsala som stad och resmål. Förutom webbsidan har Wasabi Web även skrivit copytexter i form av bland annat guider, gjort en ny bannervideo samt SEO-optimering och digital marknadsföring. 

Gamla Destination Uppsala

Framtiden är rörlig!
Att rörligt innehåll börjar ta över på internet kan knappast ha undgått någon. Youtube har ökat i popularitet årligen och 2019 anger hela 87% av Sveriges internetanvändare att de använder videodelningstjänsten. I tillägg till det har Google meddelat att de premierar webbsidor som har rörligt innehåll, vilket gör att det är en del av den algoritm som avgör hur högt upp en webbsida hamnar i sökresultatet. Video är dessutom perfekt för att marknadsföra företag inom branscher som inte säljer produkter utan är inriktade på upplevelser och tjänster. Så när Wasabi Web skapade Destination Uppsalas nya webbsida var rörligt innehåll i fokus.

Nya Destination Uppsala:

Rörligt innehåll is king!
Destination Uppsalas främsta uppgift är att positionera Uppsala som destination genom att sälja och marknadsföra staden. Och vilket bättre sätt att göra det på än att visa upp stadens vyer i inspirerande filmklipp? Wasabi Web har placerat en video i bannern på webbsidans första sida så att det är det första besökaren möts av. Det skapar liv och rörelse i webbsidan och ger besökaren ett välkomnande intryck. Även flera av undersidorna har fått rörligt innehåll i sina banners dels för att visa upp det Uppsala har att erbjuda men också att väcka intresse så att besökaren vill läsa vidare.

Upptäck möjligheterna med rörligt innehåll
Webbyrån Wasabi Web har flera moduler som stödjer videoformat och gör det möjligt att ha video både högst upp i sidans huvud men även att lägga in filmer i övriga webbdesignen. Med modulerna i WW Platform går det att ladda upp videos direkt på webbsidan, men också att bädda in filmer som redan är uppladdade på andra plattformar. Man kan också enkelt länka till sociala medier specialiserade på video, t.ex. YouTube och Vimeo. Självklart är samtliga moduler responsiva (mobilanpassade) så att man kan titta rörligt innehåll och hemsidan i övrigt i mobilen eller surfplattan.

Besök Destination Uppsalas webbsida, skapad av Wasabi Web: Destination Uppsala.

Vill du hur video kan hjälpa ditt företag och se vilka ytterligare möjligheter som ingår i Wasabi Webs modulbaserade produkt WW Platform

Kontakta:
Nils Engvall – Head of market, Wasabi Web
0703-73 49 86, nils@wasabiweb.se