En av Sveriges snabbast växande privatägda hamburgerkedjor, BORES, gör stora digitala satsningar och tar därför hjälp av prisbelönade webbyrån Wasabi Web som vann uppdraget att bli leverantör av webb, SEO och drift för nya bores.se.
“Det känns hedrande att vinna förtroendet att leverera ytterligare en gång inom en av våra favoritbranscher, och att denna gång göra det med en så fin kedja som BORES. Vi ser fram emot att lansera bores.se och stärka kedjan med deras digitala satsning framåt”, säger Nils Engvall, VD på Wasabi Web i ett utlåtande.
Bland flertalet byråer som var med och pitchade gick Wasabi Web vidare i dialogerna för projektet. Där uppdraget alltså till slut gick till den Uppsalabaserade webbyrån.
Wasabi <3 BORES
“Ett samarbete med Wasabi Web föll sig naturligt då vi gillade det som Wasabi gjort sedan tidigare. En huvudsaklig strategi för oss är att digitalisera BORES, både för att möta gästen och för att bredda vårt erbjudande. Ett steg i det arbetet är att lansera en ny webbsida, med ett helhetsgrepp kopplad till vår profil. För det arbetet och för vår fortsatta utveckling på webben så känns samarbetet med Wasabi Web hur bra som helst”, säger Carl-Henrik Forssbeck, VD på BORES i ett pressmeddelande.
Uppdraget för webbyrån Wasabi Web består av SEO, copywriting, webbutveckling i WordPress, samt drift och support, och sträcker sig över minst tre år.