My Window
Kundcase
My Window är Sveriges ledande detaljhandelskedja för fönsterinredning, som i över 35 år levererat inredningslösningar för hem och företag. Idag finns bolaget i Stockholm City, Danderyd och Göteborg samt på webben, tack vare webbyrån Wasabi Web. Inredningsföretaget ingår dessutom i ett internationellt nätverk som finns representerat i ett tiotal länder. My Windows ledning driver företaget, runt konceptet snygg design, utifrån den lokala marknadens behov.
Utmaning
Några av utmaningarna som definierades under Wasabi Webs workshop var att hitta ett bra upplägg för inspirationscase, en tydlig paketering mot B2B och arkitekter samt driva försäljning via offertförfrågningar från både den vanliga hemsidan och bolagets e-handel, som hade haft problem med svår teknik och långsam administration med för många steg för slutkunden innan köpet kunde genomföras. Målet var dock desto tydligare: öka antalet leads samt göra en bättre digital paketering för företaget, vilken även skulle kunna användas som säljunderlag.
Lösning
Under ett par månader producerade webbyrån en ny varumärkesplattform, webb, e-handel, nya funktioner i vår produkt WW Platform, SEO-analys, sökordsoptimerade texter, film för sociala medier, Google Ads, samt webbhotell och fortsatt support via vår kundtjänst efter lansering. Dessutom fick Wasabi Web även uppdraget att stötta My Window efter lansering med digital marknadsföring i form av content marketing, löpande SEO och löpande Google Ads-arbete.
Resultat
Målen för projektet nåddes med råge. Utöver en fantastisk feedback från företagets kunder och siffror i Google Analytics för den nya hemsidan har vi fått bra siffror på Google Ads.
Besök hemsidan producerad av webbyrån Wasabi Web här.
503
Sökord som webben rankar på organiskt.
78 %
Ökning av webbens besökslängd.
12 %
Ökning av organisk trafik.