Flip Out Sweden & Denmark
Kundcase
Med mer än 70 anläggningar världen över har Flip Out blivit ett välkänt koncept för roliga aktiviteter i en säker miljö, som ger utrymme att umgås via fysisk aktivitet. Nu kommer aktivitetscentret till Westfield Täby Centrum där de erbjuder hela 2 000 kvadratmeter av spännande attraktioner. Med exempelvis en elektrisk gokartbana, ninja-lekplats, uppblåsbar arena, laserspel och även en hel del andra aktiviteter – nu ska de ta inomhusunderhållning till en ny nivå. Här kan du läsa mer om caset i vårt pressmeddelande.
Utmaning
Förväntningarna från Flip Out innefattar bland annat en grundlig mätning via Google Analytics 4 (GA4) från start, samt att outsourca hanteringen av sociala medier. Det främsta målet är att sälja barnkalas, inträdesbiljetter och medlemskap.
En särskild utmaning med projektet är att sälja 1000 medlemskap. Wasabi Web kommer därför att fokusera på att utveckla en engagerande och användarvänlig webbplats som effektivt kan marknadsföra Flip Outs erbjudanden. Genom strategisk användning av sociala medier och noggrant övervakade kampanjer via GA4, kommer vi att arbeta för att maximera intresset och försäljningen. Målet är att skapa en digital plattform som inte bara speglar Flip Outs varumärke och värderingar, utan också aktivt driver försäljning och kundengagemang.
Lösning
Vi på Wasabi Web är glada att kunna meddela att vi framgångsrikt har bemött Flip Outs önskemål och övervunnit de utmaningar som ställdes inför produktionen och verkställandet av deras nya webbplats. Från projektets början har vi implementerat omfattande spårning och analys genom Google Analytics 4 (GA4). Detta har gett oss möjlighet att noggrant övervaka besökarbeteenden, analysera marknadsföringsinsatser och justera strategier i realtid för att maximera effektiviteten. Genom att utveckla en användarvänlig och intuitiv webbplats har vi gjort det enkelt för besökare att boka och köpa Flip Outs tjänster.
Resultat
Sammantaget har vårt samarbete med FlipOut varit en framgångssaga. Vi har inte bara skapat en dynamisk och effektiv webbplats som speglar Flip Outs varumärke och värderingar, utan också aktivt bidragit till att driva försäljning och kundengagemang.
En av de strategiska marknadsföringsinsatserna har varit att stärka varumärket på TikTok genom kreativ storytelling kring kedjans maskot, Ninjan. Denna satsning har resulterat i högt engagemang från målgruppen och effektivt bidragit till att öka varumärkets synlighet och närvaro på plattformen. Kolla in TikTok kontot här.
Vi ser fram emot att fortsätta vårt partnerskap och stötta Flip Out i deras framtida tillväxt och framgångar.
500.000 +
Visningar på TikTok
361 sökord
Som rankar organiskt
12 sökord
Rankar topp 3 i organiska sökresultat
1000
Sålda barnkalas på 4 månader
Från idé till snackis: Så satte vi Flip Out på kartan
När Flip Out skulle etablera sig i Sverige behövdes något alldeles extra för att väcka intresse och skapa hype – utan tillgång till det färdiga aktivitetscentret. Så hur lyckades Wasabi Web att fånga målgruppens uppmärksamhet? Genom att använda en karaktär: Flip Outs egna ninja-maskot! Ninjan tog Täby Centrum med storm och dök upp i oväntade miljöer. Maskoten intervjuade människor, tog selfies och bjöd på underhållning som väckte nyfikenhet.
Flip Out-ninjan blev snabbt ett samtalsämne, och vi på Wasabi Web producerade en rad kreativa kampanjer där ninjan gjorde oväntade inhopp, från att vara uttråkad i en lekpark i väntan på Flip Outs öppning till att dyka upp i olika AI-miljöer med hjälp av AI-bilder. Tillsammans med högkvalitativa teaservideos och klipp på sociala medier lockade kampanjen stor publik, och Flip Out blev snabbt något att lägga på minnet.
Besök FlipOuts TikTok där alla inlägg och kampanjer är skapade av Wasabi Web här!
En visuell teaser: väckte intresse i köpcentrumet innan öppning
För att bygga upp förväntan inför Flip Outs öppning i Täby Centrum skapade Wasabi Web en iögonfallande vägginstallation i Westfield Täby Centrum. Designen var lekfull och energifylld, inspirerad av Flip Outs dynamiska koncept, och lockade besökare att stanna till.
För att göra vägginstallationen ännu mer interaktiv placerade vi en QR-kod som länkar direkt till Flip Outs sociala medier och hemsida, vilket gjorde det enkelt för nyfikna att följa projektets framsteg och få en försmak av vad som komma skall. QR-koden blev snabbt en favorit bland många besökare och bidrog till att effektivt nå ut till Westfields publik, och målgruppen.
Google Ads-kampanjer ger stark ROAS för Flip Out
Vi valde att skapa en varumärkeskampanj med hjälp av Google Ads för att säkerställa att de som söker direkt efter Flip Out skulle mötas av relevant information, vilket ökar chanserna för besök och konvertering.
ROAS på varumärkeskampanjen: 17 900 %
För att maximera räckvidden och skapa intresse hos personer som kanske inte ännu kände till Flip Out, kompletterade vi varumärkeskampanjen med en kampanj riktad mot generiska sökord. Med fokus på bredare termer som relaterar till inomhusunderhållning och familjeaktiviteter i Stockholm, kunde vi introducera Flip Out för nya segment och öka varumärkets synlighet.
ROAS på den generiska kampanjen: 1 326%
Den här strategin säkerställde att Flip Out snabbt blev ett känt namn samtidigt som vi drev trafik till sajten och genererade försäljning.
Helhetsuppdrag inom marknadsföring
Wasabi Web ansvarade för hela Flip Outs digitala marknadsföring, inklusive sociala medier, innehållsproduktion, och kontinuerlig uppdatering. Tack vare en strategi med rätt mix av kreativitet, analytiskt fokus och löpande optimering kunde vi nå flera av Flip Outs viktigaste mål redan inom de första månaderna.
Dessutom skapade vi en jingel och reklamfilm för att stärka varumärkets identitet ytterligare!
Tack vare att Wasabi Web nådde de utsatta målen med projektet fick de förtroendet att utveckla ett liknande helhetskoncept SMASH! som riktar sig mot vuxna. De öppnar bredvid Flip Out i Täby Centrum och erbjuder aktiviteter, mat och dryck i en avslappnad miljö – läs mer om det nya projektet här.
Lyssna på jingeln: