Landings
Kundcase
Det finns nog ingen Uppsalabo som inte känner till Landings. Konditoriet har funnits i staden sedan 1887, och har alltså serverat kaffe med dopp, födelsedagstårta och lyxiga mackor till både ung som gammal i nästan 150 år. 2019 var tiden inne att ta försäljningen av bakverk och bröd även till nätet och vi på webbyrån fick äran att ta oss an uppdraget.
Utmaning
Under den gemensamma workshopen kom Wasabi Web och Landings fram till slutsatsen att konditoriet skulle möta den digitala utvecklingen genom en cateringshop online, byggd i Shopify. Några av utmaningarna för e-handeln var att bevara fokus på kvaliteten, den goda kundservicen och traditionen även online samt att både tillgodose privatpersoner och företagskunders efterfrågan på kaffebröd.
Resultat
Under senare halvan av 2019 stod webbshoppen klar. Shopify-e-handeln blev den lättanvända beställningsplattform som både du som ska beställa en tårta till barnens kalas och du som behöver 25 mackor till förmiddagsmötet vill använda, där Landings långa erfarenhet och breda utbud lyser igenom på samtliga sidor. Tack vare arbete med både SEO-optimerade texter och Google Ads-kampanjer har antalet användare ökat med 93,07 % jämfört med första månaden efter lansering. Dessutom förpackades praktiska fika-abonnemang för de Uppsalaföretag som vill ha gott fredagsfikat levererat varje vecka.
Besök webbshoppen: shop.landings.se
1213
Klick på Google Ads-kampanjer under de
första tre månaderna efter lansering.
16,03%
CTR på Google Ads-kampanjer under de
första tre månaderna efter lansering.
4
Organisk rankning på sökordet "tårta uppsala".