Boule

Boule

Kundcase

Boule är ett börsnoterat företag med produktion i Sverige och kontor över hela världen. Företaget är en helhetsleverantör som producerar, distribuerar, marknadsför, säljer och följer upp allt inom blodanalys.

Wasabi Web hade ett tydligt mål – att stärka bolagets paketering med en ny grafisk profil och hemsida i WordPress som samlar alla varumärken under koncernen på en plats med en stark domän som kan ranka högt på Google.

  • Börsnoterad på Nasdaq OMX Stockholm.
  • 500 miljoner kronor i årlig omsättning.
  • 250 återförsäljare i 100 länder.

Lösning

Den uppdaterade varumärkesplattformen från Wasabi Web samt den nya hemsidan i WordPress blev ett tydligt House of Brands där det framgick vilka varumärken som ägs av Boule samt att bolagets styrkor lyftes fram på ett attraktivt sätt mot slutanvändare, potentiella medarbetare och investerare.

Resultat

Besök hemsidan: Boule.com
Se varumärkesplattformen: Boule 2.0

  • Integrerad med börsen med Cision-koppling
  • 7st hemsidor integrerade till en hemsida
  • Dokumentbank med filtreringsfunktion
  • Uppdaterad varumärkesplattform
  • GDPR-anpassad

500 000 000

Årlig omsättning i SEK.

250

Antal återförsäljare.

150

Antal marknader.

Vi är mer än nöjda med den nya varumärkesplattformen samt vår nya hemsida. Som tidigare kund i ett annat företag valde jag att återvända när Boule påbörjade sin digitala resa. Rekommenderar varmt denna webbyrå.
Patric Maltéus
Global Marketing Director, Boule Diagnostics AB

Intresserad?

Gå i börsnoterade Boule Diagnostics ABs fotspår – klicka på knappen för en ny varumärkesplattform, modern hemsida i WordPress och digital marknadsföring från Wasabi Web.