#GeTillbaka2017 – Ett CSR & Content Marketing case av Wasabi Web

Redan för 3 år sedan skapade vi CSR-projektet #GeTillbaka.

Syftet var att främja entreprenörsskapet bland unga i vår hemstad genom att ge unga entreprenörer chansen att lyckas som företagare med stipendier och mentorskap från etablerade profiler i näringslivet. Utöver det ville vi inspirera. Genom att visa hur långt man kan nå ut via med ett projekt via digitala kanaler (Över 2,5 miljoner exponeringar!!) om man har mycket hjärta och strategi bakom.

#GeTillbaka2017 – Webbserie vol.1 – 5 finalister till stipendiet presenterades.

Till vårt 3-års jubelium av stipendiet så valde vi att producera en webbserie i 3 delar för att kommunicera hur stipendiet utvecklats. Vi presenterade finalisterna på Sirius andra hemmamatch i allsvenskan.

#GeTillbaka2017 – Webbserie vol.2 – Jurydagen

Finalisterna fick därefter en sista chans att övertyga #GeTillbaka-juryn under en slutpitch som hölls hos Kinnarps Uppsala.

#GeTillbaka2017 – Webbserie vol.3 – Pristudelning

Den slutliga vinnaren Alva Rytterbro har nu en finalist-plats i den nationella tävlingen ”Stipendium till en ung entreprenör” som delas ut av organisationen Företagarna Riks tillsammans med Wasabi Web i Stockholms stadshus den 13 oktober, där ytterligare 100.000 kr står på spel.

Detta är ett case där allt från webbserien, projektledning, partnerförsäljning, kampanjsidan www.getillbaka.se och övrig kommunikation kring projektet är utfört av Wasabi Web och går att beställa hos / av oss.

Kika på vårt content-marketing paket eller ring oss på 018 – 700 80 10 om ni också vill nu ut till miljontals människor via ert CSR-projekt.

Bli kontaktad