
SRS Security
Kundcase
SRS är en komplett säkerhetspartner. Med lång erfarenhet och spetskompetens är de en ledande helhetsleverantör inom Security Risk Management, i Sverige och internationellt. De tar hand om er oavsett om ni är företag, organisation, myndighet eller privatperson – i alla situationer.
SRS arbetar proaktivt och långsiktigt för att förebygga säkerhetsrisker och hot mot människor och företag, deras tillgångar och intressen. De arbetar på både förebyggande sätt samt finns där vid akuta incidenter, risker och hot. Detta genom skräddarsydda lösningar anpassade efter kundens behov.
Utmaning
SRS stod inför en ompositionering – från att främst uppfattas som en nischad specialist till att bli en helhetsleverantör inom säkerhet. Kundbasen hade förändrats och nya behov och förväntningar hade vuxit fram. Detta ställde nya krav på kommunikationen. Den tidigare webben speglade inte företagets bredd, kompetens och relation till kunderna, vilket riskerade att skapa en felaktig bild av varumärket. En central utmaning var därför att bygga en digital plattform som både stärker varumärket, visar tydligt vad SRS erbjuder och förmedlar känslan av trygghet, seriositet och nytänkande.

SRS Security lösning
Wasabi Web skapade en ny webbplats med tydlig struktur, där de olika områden får egna landningssidor för att det ska vara lätt för kunden att hitta det den söker. Hemsidan utformades med kundernas behov i centrum – för att skapa en tydlig, trygg och användarvänlig upplevelse. Fokus lades även på att framhäva företagets kompetens, bredd och nytänkande, där visuella element och rörligt material stärker varumärket. En SEO-analys, Google Ads-analys och en redaktionell plan genomfördes för att säkra både synlighet och leda en till ökad konvertering. Utöver detta så sköts all drift av Wasabi Web.
Resultat
Den nya digitala plattformen gav SRS Group en tydligare position som helhetsleverantör inom säkerhet. Genom en modern webbplats, stärkt varumärkesnärvaro och en långsiktig digital strategi kunde företaget på ett bättre sätt förmedla sin kompetens och erbjudande. Resultatet blev en bättre kundupplevelse, ökad synlighet och ett starkare förtroende.
75 %
Engagemangsgrad sedan lansering.
71%
SEO-andel av sessionerna.
1 m 17 s
Genomsnittlig engagemangstid per aktiv användare.