Sirius Fotboll
Kundcase
Då Sirius Fotboll tog steget från superettan till allsvenskan ökade kravet på en bättre hemsida. Genom att googla efter ”webbyrå” kom bolagets marknadschef i kontakt med Wasabi Web för att ta över driften av siriusfotboll.se samt produktionen av en ny webbshop. Fotbollsklubben efterfrågade en strategisk partner, bättre support, en ny överskådlig e-handel, samt hjälp med digital marknadsföring.
“Då vi är Uppsala-patrioter känns det självklart väldigt roligt att få jobba med ett så fint varumärke som Sirius Fotboll och vi är såklart glada att de valde Wasabi Web som deras webbbyrå, sade marknadsansvarige Nils Engvall på Wasabi Web i ett pressmeddelande.
Utmaning
Wasabi Web hade ett tydligt mål – att stärka Sirius Fotbolls digitala närvaro med en uppdaterad hemsida och ehandel av klubbens merchandise.
Lösning
Uppdraget bestod av en ehandel för merchandise, förvaltning av siriusfotboll.se och strategisk hjälp för digital marknadsföring och modernisera den digitala kommunikation inom organisationen.
“Vi är riktigt noggranna gällande partners då vi med små resurser alltid vill och behöver åstadkomma något extra bra. Det handlar om att hitta samarbetspartners som förstår dynamiken i en sk. hybridorganisation. Våra mest framgångsrika koncept är sprunget ur just såna samarbeten och vi ser att Wasabi definitivt har den kapaciteten och förståelsen. Vidare har vi en gemensam värdegrund i att driva sociala engagemang för Uppsalas ungdomar där våra projekt kommer att lyfta varandra. Vi är väldigt glada över samarbetet”, säger Cilla Fischer, marknadsansvarig på Sirius Fotboll i ett pressmeddelande.
Resultat
Besök hemsidorna: Siriusfotboll.se och Siriusshopen.se
30 000
Besökare till webbshop.
2600%
Ökning av sidvisningar
3820 %
Ökning av konvertering