Hodja
Kundcase
Hodja är en av Wasabi Webs äldsta kunder och dessutom ett av byråns absoluta favoritställen att äta på i Uppsala. Genom att googla efter ”webbyrå” kom bolagets dåvarande marknadschef i kontakt med Wasabi Web för produktionen av ny hemsida och partner för webbhotell våren 2010. Sedan dess har relationen fortsatt även in till nya ägare och 2020 lanserades den tredje hemsidan för Hodja.
Under de nya ägarnas koncern ingick även Restaurang Meza som fick en ny hemsida i WordPress.
“Det känns kul att få förnyat förtroende för tredje gången av en av våra äldsta kunder, sade Andreas VD på Wasabi Web i utlåtande.
Utmaning
En av utmaningarna som definierades under Wasabi Webs workshop var att bolaget hade ett bildmanér i sina menyer, ett annat upplägg som visades på sociala medier och webb. Wasabi Web hade ett tydligt mål – att stärka bolagets paketering med en ny hemsida i WordPress som genererade fler bokningar.
Lösning
Efter förstudien insåg vi tidigt att Hodja och Mezas enda affärsdrivande kanal för marknadsföring var Google, och att sociala medier enbart fyllde en varumärkesbyggande funktion. Därför togs beslutet att prioritera över resurser baserade på restaurangernas viktigaste sökord och annonser via Google så vi tydligt kunde mäta antalet ökade bokningar.
Resultat
115 %
Ökning av take away.
311 %
ROI på Google Ads.
90 %
Ökning av mobiltrafik.