Ramlösa Kvarn – Abdon Mills
Kundcase
Familjeföretaget Ramlösa Kvarn har sedan tidigt 70-tal försett svensken med mjöl av bästa sort. En kvalitetsstämpel som numera inte endast avspeglar sig i själva produktlinjen utan även hur varumärket framställs online.
Utmaning
Livsmedelskoncernen Abdon Mills AB, som äger Ramlösa Kvarn, eftersökte en ny digital identitet som skulle spegla företagets grundvärden och samtidigt göra Ramlösa Kvarn redo för framtidens mjölmarknad. En sajt som är det självklara valet för hängivna bakentusiaster. Man ansåg att webbyrån Wasabi Web var bäst lämpad för uppgiften.
Resultat
Ramlosakvarn.se tar utan tvekan plats som en av webbyråns bästa produktioner fram till dags dato. I enlighet med uppdragsgivaren Abdon Mills önskemål, som ingår i koncernen Abdon Finax AB, genomsyras sajten av en genuin och familjär känsla. Förutom att erbjuda en översikt av Ramlösa Kvarns råg- och vetemjöler rymmer hemsidan också inspirerande recept från företagets kunniga mjölambassadörer.
Besök hemsidan: ramlosakvarn.se
73 %
Andel användare som kommer från organiskt sök.
22 %
Ökning av unika sidvisningar Q1 2020 VS Q1 2019.
12 %
Ökning av genomsnittlig tid som besökarna ägnade åt att titta på en viss sida under 2019 VS 2018.