Quality Caviar
Kundcase
Quality Caviar Stockholm erbjuder caviar och löjrom av högsta kvalitet till privatpersoner – premiumprodukter som tidigare endast varit tillgängliga för exklusiva krögare. Quality Caviar Stockholm öppnade 2019 av kockar som arbetat hos stjärnnamn som Gordon Ramsay, Melker Andersson och Alan Ducasse. Quality Caviar är dessutom först i norden med att ha ett Caviar showroom där du kan boka provningar och uppleva unika caviar-sorter. Vill du hellre njuta av lyxig caviar och löjrom hemma, finns produkterna tillgängliga både online och i butik.
Utmaning
En utmaning som Wasabi Web synliggjorde under den inledande workshopen var hur man skulle kunna lyfta fram Quality Caviars produkter och ge de en tydligare premiumkänsla. Här kunde man se att det fanns ett behov av en bättre visualisering av produkterna. För att öka SEO behövdes det också en bättre kontext kring produkterna i form av anpassad copy. Vidare behövde även Quality Caviars webb utvecklas för att förenkla kundresan och på så vis bli mer användarvänlig och lättillgänglig.
Quality Caviar lösning
För att stärka Quality Caviars varumärke och skapa en tydligare koppling till exklusivitet och premiumprodukter gjorde Wasabi Web en grundlig SEO-analys och putsade till copyn på webben. Genom att också skapa kampanjer i Google Ads skulle Quality Caviars synlighet öka, vilket i sin tur skulle generera en ökad konvertering. Wasabi Web har även utvecklat Quality Caviars e-handel där kundupplevelsen har förenklats och förbättrats.
Resultat
Wasabi Webs arbete med att optimera webb genom att förenkla och förbättra kundresan resulterade i ökade konverteringar. Tack vare kampanjerna i Google Ads och det grundliga SEO-arbetet ökade Quality Caviars synlighet på bland annat Google. Med hjälp av Wasabi Webs olika åtgärder har Quality Caviars varumärke förstärkts och förknippas nu med exklusivitet och som leverantör av caviar och löjrom av högsta kvalitet.