Lövdals
Kundcase
Lövdals är ett premium företag inom byggbranschen med spetskompetenser inom finsnickeri, totalentreprenad och projektledning. Företaget är Stockholmsbaserat, och med alla tjänster under samma tak kan de skapa lösningar som både är praktiska och personliga. Den högkvalitativa projektledningen för varje enskilt uppdrag genomsyrar alla projekt som företaget tar sig an. Lövdals hantverk i toppklass och öga för detaljer gör företaget till både arkitektens och inredarens bästa vän.
Utmaning
De utmaningar som definierades under den inledande workshopen var att företaget stod inför ett namnbyte och nysatsning. Därav var det av stor vikt att skapa en responsiv paketering och ett tydligt skifte från tidigare företagsnamnet. Målet är att uppfattas som en väletablerad premium-aktör inom branschen. Synligheten behöver även förbättras på Google, speciellt riktad mot relevanta målgrupper som arkitekter, inredningsföretag och byggföretag.
Lövdals lösning
Wasabi Web lanserade en helhetslösning för att maximera resultatet av nysatsningen. Webben fylldes med content som både visuellt och i skrift speglar Lövdals. En ny webbplats som SEO-optimerades för att skapa rätt förutsättningar från start för synligheten på Google. En ny grafisk profil med logotyp skapades för att markera namnbytet och ta premium-känslan vidare till nästa nivå. All drift sköts löpande av Wasabi Web för att smidigt samla allt under webbyrån tak.
Resultat
Tack vare Wasabi Webs arbete positioneras Lövdals som en premium leverantör till kvalitativa bygglösningar i Stockholmsområdet. Relevant trafik har storslaget ökat till webben – en effekt av ett skickligt SEO-arbete. Den grafiska profilen talar för sig själv och får företaget att spegla deras högklassiga arbetssätt även visuellt.