Litorina
Kundcase
Kroppsdetektiverna, även kända under sitt tidigare namn Napralogica, är en naprapatklinik i Stockholm. Kanske låter det som en lokal verksamhet, men icke. Under ledning av Jonas Hård af Segerstad tar Kroppsdetektiverna emot patienter från hela Sverige som söker professionell hjälp mot sina fysiska smärtor och hinder. Under slagorden ”Sluta jaga symptom” erbjuder de effektiva naprapatundersökningar som ser helheten och på så vis hittar fel där konkurrenterna inte letar.
Företaget kontaktade webbyrån Wasabi Web för att de ville spegla den premiumservice de faktiskt erbjuder även på sin webbplats, samtidigt som de var ute efter en större mängd besökare och fler konverteringar online.
Utmaning
Förutom trafik- och konverteringsfrågorna ville Kroppsdetektiverna att webben skulle lyckas förmedla den seriositet med vilken de utför sitt arbete och ta bort den flummighetsstämpel som vissa fördomsfullt kan ha om naprapati. Dessutom ville de även lyckas nå ut bättre till rätt målgrupper.
Lösning
Med hjälp av en gedigen SEO-analys, en enkel paketering och en riktigt snygg webbplats i WW Platform som andades 2020-tal skapade vi den spelplan som Kroppsdetektiverna behövde för att uppnå sina mål.
Resultat
Idag rankar sajten på viktiga sökord som ”naprapat stockholm”, får in över 10 000 nya användare per månad och konverterar drygt 500 gånger månatligen tack vare den nya hemsidan. Vi skapade även en webb med bra läsbarhet anpassat utifrån WCAG och GDPR-krav som genererat ökad trafik och förbättrad besökarstatistik med hjälp av vilken Kroppsdetektivernas verksamhet kan fortsätta blomstra.
458
Unika klick på "boka tid" månaden efter lansering
24 000
Sidvisningar månaden efter lansering
15 000
Antal användare månaden efter lansering