Frökens Nikotin
Kundcase
Frökens Nikotin erbjuder unika smakkombinationer, slimmade portionspåsar och konkurrenskraftiga priser. Företaget strävar efter att etablera sig som ett av de mest ledande varumärkena i Skandinavien och har redan vuxit snabbt på kort tid. Dosorna är inspirerade av Dalahästen och ”born in Dalarna”, vilket speglar regionens rykte för kvalitet och nytänkande. Denna inspiration genomsyrar även utvecklingen av Frökens Nikotins produkter, där högkvalitativa ingredienser och moderna tillverkningsmetoder används för att uppnå slutresultatet av produkten.
Utmaning
Frökens Nikotin har redan ett brett nätverk av återförsäljare, men behöver nu öka sin synlighet organiskt genom både SEO och Google Ads-annonser för att locka fler kunder till deras egen webbshop och därmed driva fler konverteringar. För att uppnå tillväxt behöver företaget förbättra och förstärka sitt varumärke, samt öka sin digitala närvaro för att locka fler kunder och därmed även återförsäljare.
Frökens nikotin
Lösning
Lösningen som Wasabi Web tog fram till Frökens nikotin gjorde det enkelt för återförsäljare att lägga en order och mer eller mindre ‘’sköta’’ faktureringen själva. Processen har även förenklats från beställning och leverans till fakturering. För att göra webbplatsen till något mer än bara en vanlig webbshop har vi inkluderat storytelling kring produkterna. Webbplatsen är utformad med hänsyn till B2B-kunder och inkluderar recensioner och information om vad det innebär att återförsälja Frökens Nikotin. Dessutom finns det givetvis en standard vy som är anpassad för privata kunder och optimerad för deras behov.
Resultat
Resultatet av webben överträffade verkligen de behov och förväntningar som identifierades i början av projektet. Webbshoppen presenterar ett sortiment som är skräddarsytt för både privatpersoner och företag, med kunden i största fokus oavsett målgrupp.