
Föräldrafokus
Kundcase
Med över tjugo års erfarenhet erbjuder Föräldrafokus en unik och forskningsbaserad modell som genererar tydliga resultat. Kärnan i arbetet är relationsbaserad kommunikation mellan barn och vuxna med syfte att främja barnets utveckling, och företaget erbjuder både utbildningstillfällen och en komplett handbok för att kommunicera med barn. Då mycket i verksamheten hade förändrats behövde Föräldrafokus hjälp att göra om sin hemsida och få hjälp att paketera ett referensunderlag till sitt projekt. Med sin unika modell behövde det framgå tydligt vad Föräldrafokus är och gör och man behövde skapa en presentation av verksamheten som kan ligga till grund för kommunikation mot skolor och socialtjänsten. För att tillgodose kundens behov skapades därför en ny webbplats i Wasabi Webs WordPress-produkt WW Platform. Dessutom gjordes SEO-analys och Google Analytics-uppsättning för att optimera hemsidans synlighet, trafik och prestanda och hjälpa Föräldrafokus att nå ut till fler kunder.
Utmaning
Under Wasabi Webs workshop med Föräldrafokus identifierades förhoppningarna, möjligheterna och utmaningarna med projektet. Huvudutmaningen var att lyckas presentera Föräldrafokus unika verksamhet på ett tydligt sätt. Eftersom modellen passar alla familjer var det även viktigt att förmedla detta och lyckas tilltala alla typer av föräldrar. Samtidigt såg man stora möjligheter genom att nå ut till skolor som kan introducera modellen, samt genom att presentera olika case som verifierar Föräldrafokus gedigna arbete och goda resultat.

Resultat
Resultatet blev Föräldrafokus.nu – en lättnavigerad hemsida som tydligt presenterar Föräldrafokus verksamhet. Genom citat från föräldrar som testat modellen och nyckeltal som återger de framgångsrika resultaten skapas starkt förtroende. Menyns tydliga upplägg gör det dessutom enkelt för olika målgrupper att hitta relevant information, vilket kommer tilltala såväl befintliga som nya användare!