Fagerudd
Kundcase
När Fagerudd ville uppdatera sin specialbyggda sajt till en hemsida byggd i WordPress var vi på webbyrån inte sena med att tacka ja. Wasabi Web hade tidigare arbetat som operativ och konsulterande marknadsavdelning åt konferensanläggningen, under åren 2015-2018. Då ägnade vi oss främst åt content marketing och andra typer av optimerade inlägg på webben, sociala medier, Google Ads och SEO. Detta skulle vi fortsätta med, bara i en mer lättadministrerad och modern WW Platform.
Utmaning
Inför omtaget med den nya webbplatsen behövde flera frågetecken rätas ut. Hur skulle den nya loggan se ut? Hur skulle vi särskilja Fagerudd från andra konferensanläggningar? Och hur skulle webben paketeras för att locka själva deltagarna, snarare än beslutsfattarna på möjliga kundföretag?
Resultat
Fagerudds nya webbplats blev ett av de tydligaste exemplen på hur bra det kan bli när man uppgraderar sin hemsida. Tack vare en ny varumärkesplattform med uppdaterad logga, färger och typsnitt och ett omtag för både texter och bilder andas sajten nu modern och attraktiv konferensanläggning. Titta själv, så får du se. Dessutom lockas nya besökare in till webbplatsen genom månatlig revidering av anpassade kampanjer på Google Ads.
Besök hemsidan: Fagerudd.se
54%
Fler nya användare sedan lansering.
5000
Exponeringar i Ads-kampanj per månad.
9
Gånger ökning av konvertering på telefonsamtal sedan lansering.