Designhus
Kundcase
Designhus bygger nya unika hus med kärlek – tidlösa, moderna och funktionella hem som höjer människors livskvalitet. Företaget bygger ca 40 unika hus per år i i Uppland och Stockholmsregionen. Designhus har sina rötter i BWN-gruppen, som Wasabi Web tidigare har samarbetat med. Målet då var att stärka bolagets varumärke genom att skapa en ny grafisk profil, utveckla en hemsida i WordPress och ta över driften av samtliga hemsidor inom koncernen. Nu ska BWN Bygg omvandlas till Designhus.se, där den grafiska profilen kommer att uppdateras och implementeras. En ny och välfungerande webbplats kommer att skapas med uppdaterad copy, en uppdaterad SEO-analys och en GA4-uppsättning för att säkerställa en stark digital närvaro. Lanseringen skulle göras inom två veckor.
Utmaning
Utmaningarna i detta projekt inkluderade en integration av BWN Byggs element, lanseringen av den nya webbplatsen inom den strama tidsramen på två veckor och prioriterandet av nödvändiga uppgifter för att säkerställa en framgångsrik och sömlös övergång. Med vår erfarenhet och dedikation var vi övertygade om att vi kom att överträffa förväntningarna och levererade en imponerande slutprodukt.
Resultat
Wasabi Webs insats för Designhus har överträffat de förväntningar som sattes i början av processen. Resultaten talar för sig själva – välkommen att utforska Designhus nya, moderna webbplats som lockar besökare och inspirerar till att skapa sitt drömhem.