BORES
Kundcase
Idén till BORES föddes 2017 när bröderna Forssbeck bestämde sig för att starta ett personligt gatukök och bryta den nya opersonliga burgarkulturen. Ambitionen var att släppa prestigen och skapa en hemtrevlig och inbjudande känsla, genom ett modernt restaurangkoncept med premiumburgare till vettiga priser i spetsen. BORES är en äkta hamburgerrestaurang, anpassad för alla tillfällen och för alla som gillar burgare. De bjuder in till en avslappnad miljö för att avnjuta en riktigt god burgare helt enkelt.
Wasabi Web fick förtroendet att skapa en ny webbplats åt BORES med en modern design som möter kundernas behov.
Utmaning
En utmaning som definierades under workshopen tillsammans med BORES var att skapa tydliga undersidor som visar information om varje resturang lokalt. Hamburgerkedjan ville bland annat visa vilka öppettider, leveransalternativ och kontaktuppgifter som gäller för respektive resturang.
BORES lösning
Webbyrån Wasabi Web skapade en ny webbsida till BORES i deras Word-Press produkt, som andas gatukök 2.0! Designen fylldes med både copy och bilder som visualiserar den gedigna passionen för hamburgare, kryddat med både enkelhet och finess. Enligt önskemål kategoriserades de olika restaurangerna in efter stad, som optimerar kundupplevelsen och skapar en förbättring av SEO-rankningen för samtliga restauranger.
Resultat
Efter lanseringen av den nya webbsidan gav det BORES snabbt höga resultat. Redan efter första kvarteret ökade flertal parametrar, exempelvis nyckeltalen nedan som jämfördes med föregående kvartals resultat som talar för sig själv.
+ 17 300%
Klick på sociala medier
+ 168%
Konverteringsfrekvens
1832/stycken
Nedladdningar av bokningsappen