Näst sista helgen i september 2019 var det dags igen. Då bjöd konferensen Wonder Women in till diskussion och lärande för alla kvinnor i näringslivet. Wasabi Web passade på att prata om hur man står ut i bruset online och vad en bra hemsida ska innehålla.
Om Wonder Women
Wonder Women är en rikstäckande kvinnokonferens som bjuder in företagare, entreprenörer och beslutsfattare från medelstora verksamheter och organisationer. Konceptet skapades 2017 av Entreprenörddagen och hölls även för första gången samma år, med syfte att ge kvinnor i näringslivet de nödvändiga verktygen för att kunna skapa sig en förbättrad näringslivspositionering. Dessutom är kvinnor som är sugna på att starta eget välkomna att inspireras och lära av andra. I år ägde tillställningen rum i Stockholm under en helg i september.
Årets Wonder Women-konferens bjöd på många lärdomar och nya kontakter.
Wasabi Webs workshop
På söndagen var det dags för webbyrån Wasabi Webs egen Nils Engvall att hålla i en workshop i något som han har mer erfarenhet än de flesta av: hur man står ut i bruset. För företagare är en av de största utmaningarna att nå ut online till potentiella kunder – utan kunskap om vad en bra hemsida ska innehålla, det vill säga.
Vad ska en bra hemsida innehålla?
För att förklara för konferensdeltagarna på ett konkret sätt vad som behövs för att nå fram med den moderna webben 2020
exemplifierade webbyrån viktiga egenskaper med några av de projekt de själva tagit fram. Här är några av tipsen som Wasabi Web trycker på att en modern, bra hemsida ska innehålla för vara aktuell online:
Våga göra något annorlunda! Precis som på Fann:s nya hemsida.
Video är hett! Att man ska satsa på rörligt innehåll har bland andra Destination Uppsala hängt med på.
Lägg ned tid på att ta fram en komplett varumärkesprofil ni kan stå för och innehåll som går i linje med den – det är värt det. Titta bara på hur snyggt det blev för The Humble Co.
Citat från nöjda kunder är ett smakfullt och effektivt sätt att vinna förtroende hos andra, potentiella kunder. Det uppskattade webbyråns kund Toshiba.
Även att visa upp lyckade projekt på ett snyggt sätt fångar kundens uppmärksamhet, vilket My Windows hemsida tagit till en ny nivå.
Verkar du inom en komplicerad bransch? Högteknologiska eller vetenskapliga yrkesfack får plötsligt en mer lättförståelig kontext tack vare att tjänsterna delas in i olika användningsområden, precis som på Scandinovas webbplats.
Den moderna hemsidan 2020 för ditt företag
Vill du ha hjälp med att bygga upp en modern, snygg och användarvänlig webbplats som når ut till rätt målgrupp? Hör av dig till oss på Wasabi Web. Vi är webbyrån som vet precis vad en bra hemsida ska innehålla och hur den ska anpassas efter just dina affärsmål.