I samband med att det börsnoterade bolaget Copperstone Resources stärker sig digitalt fick Wasabi Web förtroendet att bli partner för en ny varumärkesplattform, webbproduktion, copy, film och digital marknadsföring.
Copperstone Resources affärsidé är att bidra till utvecklingen av svenska mineralförekomster genom att identifiera och utveckla mineraltillgångar till producerande gruvor på ett långsiktigt hållbart sätt i nära samspel med det lokala samhällets övriga intressen. Bolaget är idag noterat på First North.
Att vinna ett uppdrag på denna nivå är en stark indikation att vi är fortsatt starka i vårt erbjudande och helt rätt ute med att erbjuda en helhet inom det digitala. Det känns som detta är starten på en fantastisk bolagsresa som vi kommer kunna följa både på nära håll i Uppsala och på börsen. Vi är stolta över att få presentera en helt ny varumärkesplattform och webb åt Copperstone”, säger marknadsansvarige Nils Engvall på Wasabi Web i ett utlåtande.
Copperstone fokuserar sin verksamhet främst mot bas- och ädelmetallförekomster i Norden och skall inom 3 till 5 år startat minst en producerande gruva inom Copperstoneområdet samt startat eller förvärvat minst ett nytt gruvutvecklingsprojekt inom Norden.
“In keeping with our vision and growth as a leading exploration Junior in Sweden, we are really proud today to launch our new web site. Our goal has been to create a new platform in design to meet world class standards for communication in our sector has been fulfilled by the creativity and professional excellence of Wasabi Web. Through this effort our ongoing exploration initiatives can now be conveyed in a manner that is understandable and professional, thus making our endeavours more accessible to the broader public both locally and internationally. Our collaboration with Wasabi Web has been a pleasure, and I’m confident we will continue on our journey together”, säger bolagets VD Chris McKnight i ett pressmeddelande.