Den Digitala byrån Wasabi Web tar in byråchefen Alexandra Svedström som styrelseledamot för att utmana den mansdominerade IT-branschen och satsar på en mer jämställd organisation.
Digitala byrån Wasabi Web växer snabbt, de senaste 5 åren har omsättningen mer än femdubblat. 2017 omsatte bolaget drygt 10,6 miljoner kronor och gjorde ett resultat på drygt 1,3 miljoner kronor.
Nu vill Wasabi Web skala upp ytterligare och plockar som ett led i planerna att skapa en mer jämställd organisation in byråchefen Alexandra Svedström som styrelseledamot med ordförande Thomas Sonesson som grundade Gallerix-kedjan i Norden, tillsammans med bolagets ägare Nils Engvall och Andreas .
Alexandra Svedström har en masterexamen från Uppsala Universitet och har jobbat som operativ chef i bolaget sedan 2015 med en mängd framgångsrika projekt för varumärken som Apollo, Grammis och Taco Bar.
“Jag tycker det är viktigt att, inom en mansdominerad bransch, få in fler kvinnor i styrelser. Jag tror, och vet, att arbetsplatser med jämn könsfördelning skapar mer innovativa produkter och tjänster”, säger Alexandra Svedström i ett utlåtande.
Planen för den digitala byrån är nu bland annat att bli en ännu mer jämställd organisation och fler internationella kunder.
“Med våra kommande planer så känns det helt naturligt att ta in Alexandra i styrelsen. Alexandra är en stark ledare vars erfarenhet som byråchef kommer vara en stor tillgång, säger Wasabi Webs VD Nils Engvall i ett pressmeddelande.
Om Wasabi Web:
Wasabi Web grundades 2012 och har under åren vunnit riksuppdrag åt Apollo, Taco Bar, Svenska Kyrkan och Grammis samt prisats i utmärkelser som Årets Unga Företagare i Sverige och Årets Samhällsinsats för projektet www.getillbaka.se med bl.a Susanne Najafi, Ishtar Touilat, Anders Wall, Günther Mårder.
För mer information:
Nils Engvall – VD, Wasabi Web
0703 73 49 86
nils@wasabiweb.se
Media:
uppgang.com
uppsala.com
yeos.se