Alexandra! Du jobbade på Wasabi Web i nästan 4 år och var med och utvecklade nya affärsområden. Hur var det?
Alltså det är en sådan sjukt härlig resa! Det började med att jag pluggade min master inom kommunikation på Uppsala Universitet och ville testa på att jobba på byrå för att “få in en fot i branschen”, som de så fint heter. Av en slump hörde jag av mig till Nils och frågade om de fanns möjlighet för mig att praktisera inom marknadsföring en sommar. På den tiden var Wasabi Web mest fokuserade på webbutveckling, men jag fick trots det komma in och praktisera en sommar. Så sjukt glad att jag fick chansen även om behovet kanske inte ens fanns, haha!
Väl på plats fick jag hjälpa till med SEO (sökmotoroptimering) och statistik på Wasabis egna webbplats. Ganska snabbt började Andreas och Nils fundera på om det gick att göra samma sak fast för kunderna. Jag kommer så väl ihåg första gången Andreas sålde Wasabi Webs första SEO-analys. Vi var i eld och lågor och firade med en riktigt god kaffe i köket.
Efter det började vi successivt utveckla Wasabi Webs affärsområden och blev ganska snabbt riktigt starka inom digital marknadsföring. Vi tog fram löpande paket inom både SEO och content marketing, jobbade med Google Ads, sociala medier och copywriting. Vi tog in praktikanter och anställde inom vissa specifika områden. Det är något jag verkligen uppskattar med tiden på Wasabi Web. Att det fanns möjlighet att påverka och utrymme för kreativitet och nya idéer! Helt fantastiskt egentligen att det är möjligt att komma in som praktikant och tillslut får vara med och utveckla ett helt nytt affärsområde. Hur sjuukt är inte det!?