I och med att MAXI Nacka Stormarknad stärker sig digitalt i samband med ett generationsskifte är det nu officiellt att Wasabi Web fick uppdraget avseende e-handel för deras cateringverksamhet. Hemsidan är live och går att hitta via maxinackacatering.se samt på plats i butik. Uppdraget sträcker sig över tre år och involverar tjänster som webbutveckling, video, SEO, drift, säkerhet och utbildning.
”Såklart är det väldigt kul att nu även lansera MAXI Nacka Stormarknad som är en av de främsta flaggskepps-butikerna under ICA-varumärket i Sverige. Efter att ha jobbat framgångsrikt med ICA Kvantum Gränby så är det nu kul att jobba med ytterligare en storbutik som också anses som en av de bästa butikerna i Sverige”, säger Nils Engvall i ett pressmeddelande.
Efter att ha sett hur framgångsrikt webbyrån jobbat med bland annat ICA Kvantum Gränby så tog Emma Nilsson Billefors, VD på MAXI Nacka Stormarknad kontakt med Wasabi Web efter att ha läst om projektet i branschtidningen Daglig Varunytt. Efter en första workshop med arbetsgruppen på plats i Nacka gick projektet vidare för produktion strax innan jul och nu är den alltså live.
“Känns verkligen helt rätt att kunna ta nästa steg som saluhall och lyfta Nackas egna catering till nästa nivå men en hemsida som speglar det vi vill stå för; hög kvalitét, matinspiration och kunden i fokus. Den ger oss också möjligheten att lyfta personalen och hantverket bakom vilket känns kanon!” säger Emma Nilsson Billefors, VD/Handlare på Maxi Nacka Stormarknad i en kommentar.