Rörligt innehåll is king!
Destination Uppsalas främsta uppgift är att positionera Uppsala som destination genom att sälja och marknadsföra staden. Och vilket bättre sätt att göra det på än att visa upp stadens vyer i inspirerande filmklipp? Wasabi Web har placerat en video i bannern på webbsidans första sida så att det är det första besökaren möts av. Det skapar liv och rörelse i webbsidan och ger besökaren ett välkomnande intryck. Även flera av undersidorna har fått rörligt innehåll i sina banners dels för att visa upp det Uppsala har att erbjuda men också att väcka intresse så att besökaren vill läsa vidare.
Upptäck möjligheterna med rörligt innehåll
Webbyrån Wasabi Web har flera moduler som stödjer videoformat och gör det möjligt att ha video både högst upp i sidans huvud men även att lägga in filmer i övriga webbdesignen. Med modulerna i WW Platform går det att ladda upp videos direkt på webbsidan, men också att bädda in filmer som redan är uppladdade på andra plattformar. Man kan också enkelt länka till sociala medier specialiserade på video, t.ex. YouTube och Vimeo. Självklart är samtliga moduler responsiva (mobilanpassade) så att man kan titta rörligt innehåll och hemsidan i övrigt i mobilen eller surfplattan.
Besök Destination Uppsalas webbsida, skapad av Wasabi Web: Destination Uppsala.
Vill du hur video kan hjälpa ditt företag och se vilka ytterligare möjligheter som ingår i Wasabi Webs modulbaserade produkt WW Platform?
Kontakta:
Nils Engvall – Head of market, Wasabi Web
0703-73 49 86, nils@wasabiweb.se