Wasabi Web skapar content marketing-artiklar varje månad åt sina kunder. Dessa artiklar syftar till att bidra till flera mål som vi kommer fram till i vår workshop. Artiklarna ska bjuda på kunskap relaterat till särskilda ämnen och därmed fungera som så kallade click baits – klickvänliga länkar att dela och sponsra på era sociala kanaler. Månatlig produktion av artiklar ska också på sikt stärka auktoriteten för webbplatsen och för att driva trafik från Google och andra sökmotorer.
Exempel för Apollo.
Denna text ovan är skriven enbart utifrån organiska sökord samt Googles rekommendationer på synonymer kring det sökbeteendet. Se nedan.
Psst! visituae.se toppar på sökfrasen “dubai” på Google efter Wasabi Webs arbete med Apollo.
Inläggen publiceras på webben, samt i anpassade format för era sociala medier. Samtliga texter produceras utifrån AIDA-modellen (Attention, Interest, Desire, Action), för att leda till konvertering.
Exempel på content marketing-inlägg anpassade efter sociala medier.
Vill du veta mer om hur webbyrån jobbar med SEO & Content marketing? Läs mer på länkarna till vänster.